Tuesday 9 January 2018

بهار ايران: مرگ بر خامنه اي ـ مرگ بر روحاني



بهار ايران : مرگ بر خامنه اي ـ مرگ بر روحاني 

بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري 
abl.majeed.m@gmail.com
 
رژيم فاشيستي حاكم بر ايران در عجز و ناتواني از پاسخگويي به خواست قيام مردم ايران اقدام به سركوب و منجمله دستگيري قيام كنندگان كرده است. مردم بپاخسته در 120 شهر ايران در اعتراض به فقر و نداشتن حداقل معيشت اقتصادي به خيابانها آمدند و خواستار سرنگوني تماميت رژيم فاشيستي حاكم بر ايران شدند. شعار پوشالي و بي محتواي «اقتصاد مقاومتي» ولي فقيه و شعار «تدبير و اميد» آخوند روحاني، نه تنها تأثير مثبت نداشت، بلكه بعكس همچون هيزم شعله قيام را شعلهورتر ساخت. شعارها اساسا متوجه رأس هرم قدرت، يعني عليه خامنه اي ولي فقيه رژيم بود. قيام كنندگان با شعار «مرگ بر اصل ولايت فقيه» و «مرگ بر خامنه اي» اصلي ترين نماد حاكميت را مورد بغض و كين و خشم خود قرار دادند. در اين قيام آخوند حسن روحاني و برنامه هاي ضدمردمي اش نيز، كه همسو با سياست هاي ولايت فقيه است، از خشم و نفرت مردم بي نصيب نماند و قيام كنندگان با صداي بسيار رسا بطوريكه همه جهانيان بشنوند شعار «مرگ بر روحاني» را سر دادند. در همه شهرهاي بپاخاسته، تظاهرات كنندگان خشمگين عكس هاي خميني و خامنه اي و روحاني را پاره كردند. پاره كردن عكس نمادهاي حاكميت، يادآور خشم انقلابي مردم در انقلاب ضدسلطنتي در سال 1979 است كه به سرنگوني رژيم شاه ديكتاتور انجاميد. 


همزمان با شروع هفته دوم انتفاضه ايران، گزارشها حاكي از دستگيري هاي گسترده در بيش از ۱۲۰ شهر به پاخاسته مي باشد و حداقل ۲۵۰۰ تن تا كنون دستگير و تحت شكنجه قرار گرفته اند. عمده دستگيريها مربوط به شهرهاي تهران، همدان، اصفهان، گرگان، ايذه، تاكستان، اردبيل، تبريز، اروميه، پرديس، كاشان،دورود و خرم آباد مي باشد. دستگيري در اين شهرها مورد اعتراف مقامات و ارگانهاي سركوبگر رژيم از جمله فرماندهان نيروي انتظامي قرار گرفته است. بنا بر همين اعترافات حكومتي، ۹۰درصد بازداشت شدگان کمتر از ۲۵سال سن دارند. نيروي اصلي به حركت درآوردن تظاهرات در عمده شهرهاي قيام كننده جوانان و زنان هستند. در بسياري از شهرها زنان شعارها را با صداي بلند اعلام و توسط شركت كنندگان در تظاهرات تكرار مي شود. اين همان وجه مميزه رژيم سركوبگر آخوندي است كه به زن ستيزي شناخته مي شود و طي 39 سال گذشته به بهانه هاي مختلف، از جمله بي حجابي يا بدحجابي آنانرا سركوب كرده است و اينك همان زنان سركوب شده با نيرويي چند برابر به صحنه آمده و تماميت رژيم را به چالش كشيده و خواهان سرنگوني آن هستند. رژيمي كه 39 سال با سركوب باد كاشته است؛ اينك طوفان درو ميكند. اين سنت هميشه تاريخ و در همه انقلابات است: الملك يبقى مع الكفر ولايبقى مع الظلم...

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران روز 3 ژانويه از زندان اوین بازدید بعمل آورد و «وضعیت افراد دستگیر شده را با بازجويي چهره به چهره» بررسی کرد. بر اساس گزارشهاي رسيده کلیه بازداشت شدگان با تهدید و تطمیع برای شركت در شوهاي تلويزيوني تحت فشار قرار گرفته اند. اين شيوه عمل باصطلاح دادستان تهران، يادآور همان شيوه ضدانساني سعيد مرتضوي دادستان وقت تهران در جريان قيام سال 2009 مردم تهران است؛ كه بدنبال دستگيريها شكنجه هاي طاقت فرسا عليه دستگير شدگان اعمال كرد و منجر به قتل تعدادي از دستگير شدگان گرديد. سعيد مرتضوي قاضي بدنامي است كه به همين خاطر مورد محاكمه نمايشي قرار گرفت و قضاييه ولايت فقيه مجبور شد او را از داشتن سمت هاي قضايي محروم كند.
واقعيت اين است كه در سيستم قضايي ولايت فقيه حاكم بر ايران چيزي بنام دادسرا و دادستان معنا و مفهوم ندارد. اين ارگان تحت مسئوليت آخوند صادق لاريجاني رسما دستگير شدگان را مورد شكنجه و تهديد قرار  مي دهند تا آنها را وادار به شوهاي مسخره تلويزيوني و اعتراف كنند و بگويند كه وابسته به دولتهاي خارجي هستند و از آنها دستور مي گيرند. هدف ولايت فقيه از طريق كليه ارگانهاي سركوبگرش فقط حفظ تماميت رژيم فاشيستي مذهبي است و براي اعمال شكنجه و ايجاد جو رعب و وحشت هيچ حد و مرزي نمي شناسد.
اما؛ قيام مردم ايران رسانه اي و جهاني شده است و رژيم سركوبگر قادر نيست بر واقعيت هايي كه در ايران جريان دارد سرپوش بگذارد. اين قيام از طرف حكومتها و دولتها و افكار عمومي جهاني، از جمله آمريكا، كانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان و عمده كشورهاي عربي مورد حمايت و تأييد قرار گرفته است.
سخنگوی خانم آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان، اعتراضات مردم ایران را مستحق احترام دانسته و گفته است «در نگاه دولت آلمان، اعتراضات مردمی که شجاعت حضور در خیابان‌ها و اعتراض به وضعیت اقتصادی و سیاسی را دارند، قانونی بوده و شايسته احترام است.» كشور آلمان يكي از طرف هاي عمده تجاري رژيم ايران و وزنه تعادل در اتحاديه اروپا مي باشد.
مردم و مقاومت ایران از شوراي امنيت و ديگر ارگانهاي ذيربط ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق بشر مي خواهند تا به اقدامی مؤثر برای آزادی سریع بازداشت شدگان فرا خوان بدهد.
رژيم فاشيستي ايران همه ارزشها و اهدافي كه ملل متحد بر آن بنا شده را پايمال مي‌كند، لذا بايد از جامعه جهاني طرد شود. شايسته است همه دولتها و اعضاي سازمان ملل متحد در طرف مردم و مقاومت ايران براي سرنگوني رژيم سركوبگر ولايت فقيه قرار بگيرند و از خواست مردم ايران حمايت كنند.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...