Thursday 25 January 2018

خامنه اي با كشتن دستگير شدگان قيام ايران انتقام ميگيرد



خامنه اي با كشتن دستگير شدگان قيام ايران انتقام مي گيرد 

بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري  



قيام ارتش گرسنگان و محرومان ايران؛ كه از نداشتن حداقل معيشت جانشان به لب رسيده است از روز 28 دسامبر 2017 در شهر مشهد آغاز شد. بسيار زود و بدور از انتظار تظاهرات روزهاي دوم و سوم به ساير شهرهاي ايران از جمله نیشابور، شاهرود، کرمانشاه، قم، رشت، یزد، قزوین، زاهدان، اهواز و ... كشيده شد و در روزهاي بعد به 141 شهر گسترش يافت. خواسته شركت كنندگان در تظاهرات ابتدا معيشتي و اقتصادي و «نه به گراني» بود؛ اما از روز دوم ببعد در همه تظاهرات خواسته اصلي تظاهر كنندگان سرنگوني تماميت رژيم ولايت فقيه با شعار «مرگ بر خامنه اي» و «مرگ بر ديكتاتور» و «مرگ بر روحاني» بود.
خامنه اي در بهت و ناباوري بخاطر ابراز نفرت عمومي نسبت به خودش و پاره كردن و آتش زدن عكس هايش؛ تا 13 روز سكوت اختيار كرد و نهايتا در سيزدهمين روز با ژست اينكه تظاهرات تمام شده و او توانسته بوسيله نيروهاي سركوبگر انتظامي و امنيتي كنترل اوضاع را بدست بگيرد، قيام كنندگان را مشتي فريب خورده ناميد و حرفهايي زد كه هيچكس را فريب نداد. اما متقابلا وي در همان سخنراني حرفهايي زد كه همه را به باور رساند كه تظاهرات گسترده نه تنها مربوط به مشتي فريب خورده نبود، بلكه تظاهراتي كاملا سياسي و هدايت شده و با فرماندهي و سازماندهي بود كه چند ماه روي آن كار شده بود. خامنه اي با خشم و غيظ گفت اين تظاهرات توسط يك مثلث سه ضلعي سازماندهي و فرماندهي و اجرا شد.
حرفهاي خامنه اي در مورد دخالت بيگانه در امر تظاهرات و قيام سراسري مردم ايران هيچ صاحب خردي را نمي فريبد. چون همانطور كه خود خامنه اي و همه مهره هاي رژيمش به آن اعتراف كردند حركت هماهنگ شده و سازماندهي شده مردم ايران با نقش محوري و هدايت كنندگي سازمان مجاهدين خلق ايران بود.
اينك خامنه اي خشم و كين حيواني خود را با قتل دستگير شدگان به نمايش مي گذارد. هدف وي از اين اقدام بغايت كينه توزانه و ضد انساني اين است كه جو رعب و وحشت ايجاد كند تا مبادا دوباره مردم بجان آمده به خيابانها بيايند و شعار مرگ بر خامنه اي و مرگ بر ديكتاتور سر بدهند. مهره هاي سركوبگر خامنه اي در زندانها و شكنجه گاهها دستگير شدگان را زير شكنجه به قتل مي رسانند و بعد مدعي مي شوند كه آنها خودكشي كرده اند.
در تظاهرات اخير ايران حداقل 8000 تن دستگير و بيش از 50 نفر با شليك نيروهاي سركوبگر رژيم به قتل رسيدند.
در روزهاي اول قيام ارگانهاي مدافع حقوق بشر گزارش كردند که 3 تن از بازداشت شدگان تظاهرات در زندان اوین کشته شده‌اند. يكي از كشته شدگان سینا قنبری نام داشت. نفر ديگر در اراك زير شكنجه به قتل رسيد.
خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران و همچنين سازمان‌ عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر از رژيم ايران خواستار انجام تحقیقات درباره کشته‌شدگان و رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در ایران شدند.
در تاريخ 5 ژانويه جلسه اضطراري شوراي امنيت ملل متحد به منظور رسيدگي به وضعيت حقوق بشر در ايران برگزار شد. در اين جلسه خانم نيكي هيلي سفيرايالات متحده امريكا در سازمان ملل طي سخناني گفت: حقوق‌بشر چیزی نیست که دولتها به مردم بدهند بلکه این حق هر انسان است. مردم ایران گفته‌اند که دیگر بس است و حرفشان را زدند. رژیم ایران سالانه 6 میلیارد دلار خرج اسد برای ریختن خون مردم سوریه می‌کند. حرف مردم ايران اين است كه به جای هزینه کردن سرمایه‌های ایران برای حمايت از تروریسم فكري به حال مردم ايران كند. زیرا سرانجام مردم ایران موفق خواهند شد.
نماينده انگلستان نيز در همين جلسه گفت: رژیم ایران باید به تعهدات خود در مورد حقوق‌بشر در رابطه با تظاهرات اخیر پایبند باشد. ما ایران را به احترام به حقوق‌بشر شهروندان و احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت فرا می‌خوانیم.
آخوند غلامحسين اژه اي سخنگوي قضاييه رژيم روز 14 ژانويه ادعا كرد که ۲۵ تن در جریان اعتراض‌های ژانويه 2018 در خیابانها کشته شده‌اند و در مورد دلیل مرگ دو زندانی در زندان‌های اوین و اراک گفت که آنها خودکشی کرده اند.
يكي از موارد قتل بازداشت شدگان مربوط به سارو قهرماني اهل سنندج در كردستان ايران است. این جوان ۲۴ ساله در پی حضور در اعتراض‌های ماه دسامبر ناپدید شد و روز 13 ژانويه پس از ۱۱ روز بی خبری، جنازه او به خانواده‌اش تحویل داده شد. نزدیکان او اعلام کرده اند که روی بدنش آثار ضرب و شتم وجود داشته است. پیش از این شخص دیگری نيز در زندان دزفول جان خود را از دست داده بود.
نمونه ديگر مربوط به غلامرضا محمدي از اهالي كرمانشاه است. وي روز 2 ژانويه در تظاهرات مردم كرمانشاه دستگير شده بود و روز شنبه 20 ژانويه پیکر او را به خانواده‌اش تحویل دادند. رژیم شایع کرد که وی در زندان بعلت عدم دسترسي به مواد مخدر  فوت کرده است؛ اين در حالی است که او یک ورزشکار بود و در قیام حق‌طلبانه مردم شرکت و بعد از دستگیری به‌خاطر مقاومتی که در مقابل دژخیمان داشت؛ او رابه قتل رساندند.
نمونه ديگر مربوط به سيد ابراهيم رسولي از اهالي شهر اقليد در استان فارس است. وي روز 18 ژانويه بر اثر تيراندازي مأموران حكومتي به قتل رسيد. ولي در رسانه هاي حكومتي منعكس شد كه وي خودكشي كرده است. مردم شهرستان اقليد در مراسم خاكسپاري او شركت نموده و ضمن سر دادن شعار ضد حكومتي او را شهيد قيام و «سيد مظلوم» ناميدند.
واقعيت اين است كه مردم ايران پس از 39 سال تجارب بسيار خونين و سنگين از رژيم ولايت فقيه خسته شده و خواهان سرنگوني تماميت آن هستند. مردم يكصدا فرياد زدند كه نه اصلاح طلب و نه اصول گرا را نمي خواهند. خامنه اي نيز در عكس العمل به خواست مردم ايران و حمايت گسترده جهاني از آن؛ در سخنراني 9 ژانويه به اين موضوع اعتراف كرد كه مردم خواهان براندازي تماميت اين رژيم هستند. اين خواسته مردم ايران به كمك مقاومت سازمانيافته كه در شوراي ملي مقاومت ايران و رهبري خانم مريم رجوي سمبليزه مي شود؛ محقق خواهد شد.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...