Saturday 6 January 2018

جاسوس امين، متدين، غيور و شجاع؛ آيينه تمام قد ولايت فقيه



جاسوس امين، متدين، غيور و شجاع 

آيينه تمام قد ولايت فقيه
 
بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري 
abl.majeed.m@gmail.com
 
زمانيكه رژيم فاشيستي ولايت فقيه در گرما گرم مذاكرات هسته اي با كشورهاي 1+5 بود؛ خبرهايي در رابطه با نفوذي بودن و يا جاسوس بودن برخي از اعضاي تيم مذاكره كننده هسته اي بر سرزبانها بود. طرح چنين موضوعاتي كليت مذاكره را بشدت زير علامت سؤال مي برد و ولي فقيه ضعيف را بيش از پيش در گوشه رينگ قرار مي داد. به همين خاطر و از روي ناچاري و عجز در تاريخ 23 ژوئن 2015 خامنه اي كه با گروهي از مقامات بالاي رژيم ديدار داشت، با غيظ و تهديد راجع به صلاحيتها و مورد اعتماد بودن كليه اعضاي هيئت مذاكره كننده حرفهايي زد كه همه رسانه هاي حكومتي و غير حكومتي بدليل اهميت آن عينا آن جملات را بازتاب و انعكاس دادند. خامنه اي در رابطه با رد شايعات و خبرهاي مربوط به جاسوس بودن برخي از اعضاي هيئت مذاكره كننده گفت:
« بنده هیئت مذاکره‌کننده را هم امین میدانم، هم غیور میدانم، هم شجاع میدانم، هم متدیّن می دانم؛ این را همه بدانند. اکثر حضّاری که اینجا تشریف دارید، از محتوای مذاکرات خبر ندارید؛ اگر شما هم از محتوای مذاکرات و جزئیّات مذاکرات و آنچه در مجالس میگذرد مطّلع بودید، به بخشی از آنچه بنده گفتم، حتماً اذعان می کردید. من البتّه بعضی از این دوستان را از نزدیک می‌شناسم، بعضی را از دور با سوابقشان می‌شناسم؛ اینها مردمانی هستند متدیّن و امین؛ اینها امینند؛ قصدشان این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش می کنند برای این کار. انصافاً غیرت ملّی هم دارند، شجاعت هم دارند....» (سايت اطلاع رساني خامنه اي 24 ژوئن 2015)
خامنه اي با به زبان آوردن اين جملات و تأكيد بر اينكه «اين را همه بدانند» مي خواست به همه كسانيكه عليه مذاكرات هسته اي بحران ايجاد مي كردند افسار بزند و به آنها بفهماند كه اين مذاكرات نياز ولي فقيه و تماميت رژيم است و نبايد با طرح مسايلي نظير جاسوسي عضوي از اعضاي هيئت مذاكره تماميت آنرا زير علامت سؤال برد. خامنه اي مي خواست به هر قيمت اين مذاكرات به سرانجام برسد. سياست مماشات دولت وقت آمريكا نيز همين بود كه مي خواست هر چه زودتر مذاكرات نفس گير اتمي با رژيم فاشيستي ولايت فقيه قبل از پايان رياست جمهوري اوباما به نتيجه برسد و توافق نامه موسوم به برجام امضاء شود؛ كما اينكه چنين شد و پول هاي كلان به خزانه ملاهاي فاشيست واريز شد تا آنها بتوانند آنرا هزينه جنگ در سوريه و دخالت در كشورهاي منطقه كنند. در حاليكه بيش از 10 ميليون ايراني زير خط فقر و محتاج اين هستند كه فقط قوت لا يموت داشته باشند تا فقط زنده بمانند. مردم بجان آمده و گرسنه اي كه به خيابانهاي شهرها مي آيند و شعار مي دهند «سوريه را رها كن فكري به حال ما كن». كما اينكه روز 28 دسامبر در يك تظاهرات بسيار وسيع 10 هزار نفره در شهر مشهد به خيابانها آمدند و شعار مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنه اي سر دادند.
ديري نپاييد كه برغم صحبتهاي خامنه اي؛ شايعات لباس حقيقت پوشيد و يكي از اعضاي اصلي هيئت مذاكرات هسته اي بنام عبدالرسول دري اصفهاني به جاسوسي محكوم شد.
از آنجا كه خامنه اي «همه اعضاي هيئت مذاكره» را مورد اعتماد معرفي كرده بود تلاش كرد تا شايد بتواند موضوع را رفع و رجوع كند تا بيش از اين رسوا نشود. از جمله اينكه محمود علوی، وزیر اطلاعات رژيم، روز چهارشنبه 11 اكتبر گفت عبدالرسول دری اصفهانی، عضو تیم مذاکرات اتمی ایران، مرتکب جاسوسی نشده است. مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است. وی تاکید کرد که دری اصفهانی با «معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است».
اما در واكنش به اين موضوع؛ دستگاه قضاييه آخوندها بشدت واكنش نشان داد و خبرگزاري قوه قضاييه بنام ميزان نوشت: «هیچ قانونی مقرر نداشته است که اثبات جرم جاسوسی و انتساب آن به اشخاص با وزارت اطلاعات است؛‌ موارد بسياری بوده که دادگاه برخلاف محتوای گزارش وزارت اطلاعات، شخص یا اشخاصی را از اتهام جاسوسی تبرئه یا به این جرم محکوم كرده است.»
بالاخره همه چيز روشن شد و سخنگوي قوه قضاييه آخوندها صراحتا حكم قضايي جاسوس بحث برانگيز را اعلام و رسانه اي كرد. روزنامه حكومتي كيهان وابسته به خامنه اي در اين رابطه نوشت:
«حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و نوزدهمین نشست خبری گفت: آقای عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین دو تابعیتی بوده و از جمله کسانی بوده که متهم به جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان بوده و با دو سرویس هم مرتبط بوده است. دادگاه به این پرونده رسیدگی کرد و متهم را به پنج سال حبس قطعی محکوم نمود که این حبس در دادگاه تجدیدنظر نیز با توجه به محتویات پرونده و دفاعیات متهم تأیید شد؛ بنابراین حکم قطعی شده و ایشان باید پنج سال حبس را تحمل کند».
بدين ترتيب همه حرفهاي خامنه اي در خصوص شجاعت، ديانت، امانت و غيرت يك جاسوس دو تابعيتي عضو هيئت مذاكره كننده هسته اي به اثبات رسيد. واقعا كه اين جاسوس با غيرت شايسته دريافت مدال لياقت از دستان رئيس جمهور با تدبير فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران است.
آري اين وضعيت كشوري است كه ولي فقيه آن دجال و رئيس جمهور آن شياد و مقامات آن جاسوس و در خدمت بيگانه و مردمش محروم و زير خط فقر هستند. اما اين همه واقعيت نيست. ايران وجه ديگري هم دارد. ايران را بايد به مقاومت بزرگ و درخشان آن شناخت. مقاومتي با بيش از 36 سال پايداري پرشكوه در برابر همه جنايتها و خيانتها و خنجر زدنها از طرف مشتي آخوند فاسد و جنايتكار كه بر ايران حاكم شده اند. مقاومت درخشاني كه اراده كرده است اين رژيم فاشيستي را به زباله دان تاريخ بفرستد و حاكميت را به مردم ايران برگرداند و ايران و منطقه را از لوث وجود اين خبيثان پاك كند و اين هدف با هدايت و راهبري خانم مريم رجوي و شوراي ملي مقاومت و مردم ايران محقق خواهد شد.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...