Wednesday 17 January 2018

قيام ايران تا سرنگوني رژيم ولايت فقيه



قيام ايران تا سرنگوني رژيم ولايت فقيه 

بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري 


قيام مردم ايران در تاريخ 28 دسامبر 2017 از شهر مشهد، كه خامنه اي آنجا را سر زمين بلامنازع خود مي داند، آغاز شد. مشهد شهري مذهبي و داراي توليت است و از جايگاه ويژه اي برخوردار است. توليت اين مركز مذهبي تحت نام «توليت آستان قدس رضوي» كه دارايي آن به ميليادرها دلار بالغ مي شود؛ برعهده يكي از سفاك ترين آخوندهاي ايران بنام ابراهيم رئيسي است. رئيسي كسي است كه در آخرين انتخابات رياست جمهوري رژيم از طرف خامنه اي مورد حمايت بود و او درصد بود با مهندسي انتخابات او را به رياست جمهوري برساند. اما در اين مهندسي با شكست مفتضحي مواجه شد و نتوانست بخاطر افشاگريهاي مقاومت ايران و فعاليت هاي گسترده نيروهاي مجاهدين خلق در داخل كشور، او را كه از اعضاي اصلي هيئت مرگ و قتل عام 30 هزار زنداني سياسي در سال 1988 بود بر كرسي رياست جمهوري بنشاند. اطلاعات بدست آمده از درون رژيم ايران حاكي از آن بود كه خامنه اي قصد داشت با رساندن رئيسي جلاد به رياست جمهوري راه را براي آينده او بعنوان ولايت فقيه هموار سازد. اما تمام برگهاي خامنه اي مفتضحانه سوخت و تمام اميدهاي او برباد رفت.
شروع شراره هاي قيام از شهر مشهد خامنه اي و تماميت رژيمش را در بهت و ناباوري فرو برد بنحويكه مجبور شد تا سيزدهمين روز قيام سكوت معنادار پيشه كند. در سيزدهمين روز هم كه خامنه اي به صحنه آمد حرفهايي زد كه بيشتر عجز و درماندگي او را برجسته كرد و غضب و خشم او از مجاهدين و قدرت آنها را آشكارا به نمايش گذاشت.
وي قیام مردم ايران را حرکت سازمان‌یافته‌ی مجاهدین خلق اعلام کرد و گفت كه اين حرف را از روي تحليل نمي گويد بلكه مستند به اطلاعات است و يادآور شد كه این قیام محصول کار مشترک آمریکا، عربستان و مجاهدین خلق بوده است. تقسيم كار اين مثلث را هم اينطور تئوريزه كرد كه طراحي با آمريكا پول از عربستان و عملياتي كردن اين طرح با مجاهدين بوده است. يعني خامنه‌ای به نقش سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق در رهبری و سازمان دادن تظاهرات سراسري با این تأكيد که از چند ماه پیش آماده بودند؛ اذعان کرد.
همچنين؛ خامنه‌ای تایید كرد که در این قیام گسترده ايران عکس‌های او در ابعاد وسیع پاره شده و حوزه‌های علمیه و هرآنچه که به عنوان نماد حکومت ولایت فقیه در جامعه به شمار می‌رود، مورد حمله قرار گرفته است. چون در 139 شهر ايران تظاهرات صورت گرفت و در همه شهرها شعار مرگ بر خامنه اي و مرگ بر ديكتاتور شعار اصلي مردم بود.
الآن پس از 20 روز از شروع قيام سراسري؛ نه مردم و نه حاکمیت در مختصات و شرایط قبل از قيام نيستند. شرایط نسبت به قبل از 28 دسامبر 2017 كيفا تغییر کرده و حتي اگر تظاهرات روزانه اي هم نباشد؛ راهي طي شده كه به دوران قبل از قيام بازنخواهد گشت. قيامي كه زنان و نيروي جوان در آن نقشي ممتاز و بسيار چشم گير داشتند.
بنا بر اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران بتاریخ 7 ژانويه مستند به گزارش محرمانه از درون رژيم، ۳۵ درصد دستگیر شدگان، دانش‌آموز بودند.
پاسدار حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور رژيم نيز در رسانه هاي حكومتي اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان جوان و نوجوان هستند و میانگین سنی آنها زیر ۲۵سال است. 
بسیاری از ناظران و صاحبنظران مسايل ایران، قیام مردم ايران را خلق‌الساعه نمی‌دانند؛ بلكه آنرا حرکتي عظیم و گسترده، مي دانند. به همين دليل بر این باورند که عليرغم همه فراز و نشیب‌هایی که در مسیر قیام ایران قرار دارد، اما این قیام توقف ناپذیر است.
ضربه قیام بر ارکان نظام ولايت فقيه آن‌چنان تعادل بین مردم و رژیم را تغییر داده و بر هم زده است که رسانه‌ها ی حکومتی را نیز ناگزیر کرد به این واقعيت اعتراف کنند.
روزنامه كيهان كه هميشه نظرات خامنه اي را منعكس مي كند در اين رابطه نوشته است ”انباشته شدن حجم مشکلات و مطالبات اقتصادی مردم“ مسأله‌ای جدی است و باید هرچه سریعتر حل و رفع شود. آخوند روحاني نيز شيادانه مي گويد: ”مشکلات اقتصادی یک شبه پدید نیامده و عمدتاً ناشی از مدیریت نادرست در گذشته است.
يكي از سایتهاي حکومتی بنام فرآرو بتاريخ 10 ژانويه توصیه كرده است كه پس از اعتراض های اخیر، می‌بایست تغییر جدی در رویکردها بوجود بیاید؛ زیرا ”نارضایتی در میان مردم هم‌چنان ادامه دارد و اگر اقدام اساسی در جهت برطرف کردن زمینه‌های این اعتراضات به‌عمل نیاید، این‌گونه حوادث می‌تواند در آینده، و چه بسا با هزینه‌های بیشتر، تکرار گردد“.
تا جایی که به رژیم برمی گردد چنان‌چه بخواهد بر اساس این توصیه‌ها، رویکردش را نسبت به مردم و خواسته هايشان تغییر دهد بايد به انحصار طلبی خاتمه داده شود، ثروتها و درآمدهاي عمومی عادلانه توزیع گردد، فساد و سركوب در كار نباشد و...
در چنین شرایطی؛ دیگر از سيستم ولایت‌فقیه چیزی باقی نخواهد ماند و این رژيم در تماميتش از صحنه سیاسی ایران حذف خواهد شد. چون بنیان این رژيم بر سرکوب و چپاول و تداوم آن نیز تاکنون متکی بر سرکوب و چپاول مردم بوده است. نمي شود در ایران هم نظام ولایت‌فقیه حاکم باشد و در عين حال مردم از دموکراسی و رفاه برخوردار باشند. اين جمع نقيضين است و منطقا محال است. اگر قرار باشد كه چیزی تغییر کند، لاجرم می‌بایست تماميت اين رژيم سركوبگر و فاسد سرنگون شود. 
تمام رفتار و گفتار خامنه‌ای نيز حكايت از ضعف و ناتواني و موضع دفاعی و اذعان به بن‌بست است. مردم ايران به خوبي مي دانند كه رژيم ولايت فقيه توان پاسخگويي به خواسته هاي مشروع و بحق مردم را ندارد و هر صداي حق طلبانه را با سركوب جواب مي دهد و جز سرکوب هیچ برگ ديگری ندارد. این راه حل ساده ترين روش برای دیکتاتورها، است.  
مردم ايران نزديك به 40 سال است كه طعم تلخ ترين سركوب ها را چشيده اند و از شدت فقر و بيكاري و گرسنگي جانشان به لب رسيده و به خوبي دريافته اند كه اين رژيم توان حل معضلات جامعه ايران را ندارد. نه شعارهاي بي محتواي اقتصاد مقاومتي خامنه اي و نه وعده هاي دروغين حسن روحاني هيچكدام كار ساز نبوده و نيستند. مردم ايران اراده كرده اند كه اين رژيم را در تماميتش نفي و سرنگون كنند. اين خواست قاطع مردم و مقاومت ايران است و قطعا محقق خواهد شد و اين رژيم فاسد و سركوبگر قادر نخواهد بود 40 سالگي خود را جشن بگيرد.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...