Wednesday 20 December 2017

تظاهرات مقاومت ايران در پاريس و معناي سياسي آن



تظاهرات 11 دسامبر مقاومت ايران در پاريس و معناي سياسي آن 

بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري  


بدعوت مقاومت ايران؛ روز دوشنبه 11 دسامبر به مناسبت سالروز تصويب اعلاميه جهاني حقوق بشر در دسامبر 1948 و همزمان با برگزاري اجلاس بين المللي تغييرات آب و هوا در پاريس؛ تظاهراتي برگزار مي شود.
پيش از اين در تاريخ 6 دسامبر يك جلسه بسيار با شكوه توسط دوستان مقاومت ايران در محل پارلمان اروپا در بروكسل برگزار شد. اين جلسه در آستانه روز جهاني حقوق بشر برگزار گرديد. سخنران ويژه اين اجلاس خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران بود.
خانم رجوي در سخنرانيشان روي چند نكته بسيار مهم انگشت گذاشتند؛ از جمله اينكه درگیری بین مردم و رژیم هر روز گسترده‌تر می‌شود. رژیم آخوندی، ذخائر استراتژیکيش برای بقا را استفاده کرده است. از نظر اقتصادی در آستانه ورشکستگی است، توافق اتمی، موسوم به برجام، مشکلی از اين رژيم حل نکرده است، از نظر اجتماعی بیش از هر زمان دیگر منزوی شده است. از همه مهمتر اينكه در طرح استراتژیکش برای نابودی اپوزیسیون اصلیش، يعني مجاهدين خلق ايران، شکست خورده و نتوانست از انتقال اعضای اين سازمان از زندان لیبرتی در عراق به اروپا جلوگیری کند. در چنین شرایطی، از نظر رژيم راه‌حل، سرکوب و اعدام بیشتر است.
آقاي ژرار دبره ، رئیس گروه دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا، خاطرنشان کرد که طبق گزارش عفو بین الملل بیش از 55 درصد اعدامها در جهان در ایران انجام شده است. روحانی هیچ قدمی برای توقف این اعدام ها برنداشته و اجراي اعدامها به عنوان «قانون خدا» دفاع کرده است. 38 سال است که نقض حقوق بشر در ایران مورد بی توجهی قرار گرفته است. یکی از مهمترین موارد، قتل عام بیش از 30000 زندانی سیاسی در تابستان 1988 است که اکثر آنها از اعضا يا هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران  بوده اند.
براساس آنچه كه در فراخوان تظاهرات 11 دسامبر پاريس آمده است؛ شركت كنندگان در تظاهرات با صداي بلند خواسته هاي خود را معطوف به مسايلي كه فوقا ذكر شد اعلام خواهند كرد. بخصوص كه در سالروز جهاني حقوق بشر روي اعدام هاي بلاوقفه در رژيم ملاهاي ايران انگشت مي گذارند. مطابق اين فراخوان؛ كارنامه آخوند حسن روحانی طي مدت رياست جمهوريش بیش از ۳۲۰۰ اعدام است؛ او با يك ساختار حكومتي بشدت امنيتي يكي از پايه هاي اصلي اعدام و سركوب در ايران است. او به خوبي مي داند كه اعدام‌ و سركوب سيستماتيك تکیه‌گاه حکومت ولایت فقیه است. آخوند روحانی، ملت ایران را به‌زنجیر کشیده و مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند.  
روحانی كه 16 سال بعنوان دبير شورايعالي امنيت ملي به رژيم ولايت فقيه و بقاي آن خدمت كرده است؛ همچنان با سانسور، کنترل‌های شديد امنیتی، استراق‌سمع، فیلترینگ فضای مجازی، دستگیریهای بی‌شمار روزانه، و مجازات‌های ضدانسانی شلاق و دست و پا بریدن و چشم از حدقه درآوردن، زندگی‌ مردم را تيره و ايران را به يك زندان بزرگ تبديل نموده  است. در حاکمیت روحانی و رژیم ولایت فقیه زنان ایران به بهانه بدحجابی مستمرا هدف تحقیر و سرکوب قرار می گيرند و در سراسر ایران از تعرض رذیلانه پاسداران و بسیجی‌ها و لباس شخصي در امان نیستند.
روحانی ملیت‌های ایران؛ از کرد و بلوچ و عرب و ترک و ترکمن و لر و قشقایی و بختیاری را به بند كشيده و در سايه ولايت فقيه آنها را از حقوق برابر محروم کرده است.
فراخوان به شركت در تظاهرات 11 دسامبر پاريس خواسته مردم ايران را یک جمهوری آزاد و دموکراتیک بر پایه جدایی دین و دولت، همانگونه كه در منشور ده ماده اي خانم مريم رجوي آمده است، بر مي شمارد و اين پيامي آشكار به سرنگوني فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران است. تظاهر كنندگان همچنين خواهان اخراج سپاه پاسداران و نيروهاي وابسته به آن از سوریه و سایر کشورهای منطقه هستند. علاوه بر اين  رژیم ملاها بايد برنامه موشکی بالستیکي خود را سريعا متوقف نمايد. كشورهاي اتحاديه اروپا بايد هرگونه رابطه با رژيم ايران را منوط به التزام به حقوق بشر و حذف مجازات ضد انساني اعدام بنمايند. اين كمترين خواسته مردم ايران از سران كشورها در روز برگزاري اجلاس بين المللي تغييرات آب و هوا با حضور سران و مقامات بلند پايه جهان است.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...