Sunday 3 December 2017

دستان ولي فقيه تجاوزگر بايد از منطقه قطع شود



دستان ولي فقيه  تجاوزگر بايد از منطقه قطع شود
بقلم: المحامي عبد المجيد محمد

ولي فقيه تجاوزگر حاكم بر ايران تنها زباني كه مي فهمد زبان قدرت است و لاغير. به تجربه 39 سال گذشته اين منطق خميني و خامنه اي بوده و هنوز هست. لذا بايد دستان اين متجاوز قطع شود.
نگاهي به موضع گيريها و سخنرانيهاي خامنه اي و مهره هاي نظاميش اين معنا را بيشتر ضروري مي سازد:
1ـ خامنه اي در ديدار با بسیجیها وعده داد رژيم ولايت فقيه به تمام اهدافش خواهد رسید و گفت «در هر جایی که نیاز به حضور باشد، کمک خواهیم کرد». ما ایستاده‌ایم و در مقابل توطئه هاي دشمن خواهیم ایستاد. ما در این مقابله بر دشمنمان پیروز خواهیم شد. (سايت خامنه اي و رسانه هاي حكومتي 22 و 23 نوامبر)
2ـ پاسدار حسین سلامی، جانشين فرمانده سپاه پاسداران، به خبرگزاری فارس گفت اگر ما برد موشکی را تا 2000 کیلومتر نگهداشته ایم نه بخاطر فقدان فناوری بلکه بخاطر یک دکترین استراتژیک است که آن را در این حد حفظ کرده ایم. اگر اروپا بخواهد به یک تهدید تبدیل شود ما هم برد موشکی را بالا می بریم... ما برد موشک هایمان را تا اروپا طراحی نکرده ایم، ما رعایت می کنیم آنها هم بايد رعایت کنند؛ اگر رعایت نکنند ما هم تغییر می دهیم. اگر شرایط تغییر کند طبیعی است که سیستم های سلاح ما هم تغییر خواهد کرد. (خبرگزاری رویتر و سایت رادیو فرانسه 26 نوامبر). 

3ـ پاسدار محمدعلی جعفری در گردهمایی بسیجیان بر سر قبر خمینی گفت امروز عملکرد بسیج مردمی ایران نمونه خوبی برای ملت های مسلمان شده است. تجربه تشکیل بسیج مردمی و عملکرد آن در طول هشت سال جنگ [اشاره به جنگ ايران و عراق ـ م] به سرعت در میان سایر کشورهای اسلامی در حال انتقال و ترویج است. تشکیل ١٠٠ هزار نیروی مردمی در سوریه و تشکیل نیروهای حشد الشعبی در عراق از آن جمله است. وي گفت امروز در بسیاری از کشورهای جهان مانند یمن هسته هاي مقاومت ایجاد شده و به سرعت در حال افزایش است. بسیج الگوی مقاومت ملت‌های منطقه مثل حزب‌الله لبنان است و در یمن و دیگر کشورها هم همینطور بوده و تجربیات انتقال یافته است. (خبرگزاری ایرنا 26 نوامبر)  

از  اين تهديدات و خط و نشان كشيدنها نتيجه گيري مي شود كه خامنه اي و مهره هايش دست از تجاوز و سلطه برنمي دارند. البته تجاوز و دخالت در كشورهاي منطقه و توليد بحران بطور واقعي نشانه قدرت رژيم ولايت فقيه نيست. بلكه از روي نياز و اجبار استراتژي بقا است كه بر روي آن سرمايهگذاري كرده است. به همين خاطر است كه در داخل ايران از سركوب و اعدام دست برنمي دارد و همه روزه شاهد اعدام هاي دسته جمعي هستيم تا جو رعب و و وحشت را حفظ كند تا بدينوسيله بتواند به دخالتش در كشورهاي منطقه ادامه بدهد. 

رژيم ولايت فقيه در صحنه داخلي و منطقه اي و جهاني با دو موضوع بسيار مهم مواجه است و ناگزير است كه خود را در قبال آنها تعيين تكليف كند:  
يكم موضوع نقض سيستماتيك حقوق بشر و سركوب شديد در داخل ايران است كه نياز به بررسي و مقاله جداگانه دارد.
دوم مسئله دخالت در امور داخلي كشورهاي منطقه و كشورگشايي به سبك قرون وسطا است. به همين خاطر اقدام به دخالت در كشورهاي منطقه مي كند و به اعزام گله هاي سپاه و بسيج به سوريه و دخالت آشكار در امور داخلي لبنان و پشتيباني همه جانبه از حزب الشيطان و حمايت از شبه نظاميان عراق و حمايت پرهزينه از حوثي هاي يمن كوتاه نمي آيد. اين موضوعي است كه كشورهاي منطقه به آن اشراف كامل دارند و بطور خاص در اجلاس اخير وزراي خارجه اتحاديه عرب در قاهره و متعاقب آن در اجلاس وزراي دفاع ائتلاف عربي در رياض به آن پرداخته اند. كما اينكه در اجلاس فوق العاده 19 نوامبر قاهره دبیرکل اتحادیه عرب گفت:‌ تهدیدات و دخالتهای رژیم ایران از حد گذشته و منطقه را به سوی پرتگاه کشانده و زمان آن فرا رسیده تا منطقه را از خشونت فرقه‌گرایی رها کنیم.
ائتلاف هاي منطقهاي و عربي عليه سياستهاي تجاوزگرانه رژيم ايران بسيار خوب و ضروري است اما ناكافي است. موضوع رژيم ايران و ولايت فقيه يك مسأله ايراني است و نهايتا بايد بدست مردم و مقاومت ايران تعيين تكليف شود. لذا هر ائتلاف و يا كنفرانس و يا اجلاسي كه برگزار و نقش مخرب رژيم ايران مورد بحث و گفتگو و صدور قطعنامه قرار بگيرد؛ هر چند ضروري است اما؛ مادام كه نقش مردم ايران و مقاومت ايران در آن ملحوظ نشود آن اقدام ناقص و تك پايه است و رژيم ولايت فقيه هم آنرا جدي نمي گيرد. كما اينكه تهديدات و خط و نشان كشيدنهاي ولي فقيه و مهره هاي نظاميش همچنان ادامه دارد. 

همانطور كه مقاومت ايران بارها توسط خانم مريم رجوي اعلام كرده است؛ دخالتهاي رژيم ايران در كشورهاي منطقه صد بار از پروژه اتمي آن خطرناكتر است. بنا بر اين لازم و ضروري است كه دستان تجاوزگر رژيم ايران از كشورهاي منطقه قطع و از كليه نهادهاي منطقه اي و عربي از جمله سازمان كنفرانس اسلامي اخراج و كرسيهاي ايران به مقاومت ايران واگذار شود. اين تنها شيوه برخورد با رژيم متجاوز ولايت فقيه است. بايد سپاه پاسداران بهطور كامل از سوريه اخراج و كليه روابط و مناسبات كشورهاي عرب با اين رژيم قطع و برقراري رابطه با شوراي ملي مقاومت ايران جايگزين آن گردد. اين تنها شيوه اصولي تعامل با رژيم ولايت فقيه حاكم بر ايران و پايان دادن به بحران خاورميانه است.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...