Wednesday 20 December 2017

دهن كجي آشكار فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران به حقوق بشر



دهن كجي آشكار فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران به حقـوق بشـر 

عبد المجيد محمد وكيل دادگستري 




روز 10 دسامبر، بعنوان روز جهاني حقوق بشر، را پشت سر گذاشتيم. اين روز كه مصادف با تصويب اعلاميه جهاني حقوق بشر در تاريخ 10 دسامبر 1948 در مجمع عمومي سازمان ملل متحد است؛ براي همه كشورهاي جهان يك مناسبت خاص و شايسته جشن و برگزاري مراسم به منظور بزرگداشت اين روز تاريخي محسوب مي شود.
ايران در زمان تصويب اعلاميه جهاني حقوق بشر جزو امضا كنندگان آن بوده است. تعهدات دولتها نيز پس از اينكه ميثاقي را امضاء كنند از نظر حقوق بين الملل معتبر است و تعهدات ناشي از آن به دولتهاي بعدي منتقل مي شود.
يكي از اصل هاي مهم اعلاميه جهاني حقوق بشر راجع به مجازات عادلانه و تناسب اصل جرم و مجازات است. مضافا بر اينكه نهضت حذف مجازات اعدام نيز هم اكنون بسيار فعال است و بسياري از كنشگران حقوق مداني و فعالان حقوق بشر خواهان حذف اين مجازات ضدبشري از قوانين همه كشورها هستند. بسياري از كشورها به اين نهضت پاسخ مثبت داده و مجازات وحشيانه اعدام را از مجازاتهاي خود حذف كرده اند و كشورهايي هم هستند كه گرچه رسما به جنبش حذف مجازات اعدام نپيوسته اند و هنوز در قوانين آنها وجود دارد ولي از اجراي اين مجازات خودداري مي كنند و اجراء نمي شود.
اما در نقطه مقابل اين رويكرد ايجابي و اصولي به مجازات بي رحمانه اعدام و تلاش براي حذف آن؛ اگر به روزنامه ها و سايتهاي حكومتي رژيم ايران مراجعه شود تقريبا همه روزه آماري با عناوين گوناگون مي بينيم كه جوهره آن اصرار فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران بر اجراي اين مجازات وحشيانه است. از جمله عناويني كه صفحات روزنامه ها و يا سايتهاي رژيم ايران را پر مي كند اينها هستند:
فلان تعداد حكم اعدام اجرا شد؛
فلان تعداد نفر در نوبت اجراي حكم اعدام هستند؛
حكم اعدام فلان تعداد نفر توسط ديوانعالي كشور تأييد شد؛
تعداد فلان نفر محكوم به اعدام به قرنطيه جهت اجراي حكم اعدام منتقل شدند و ...  
اگر روز جهاني حقوق بشر يعني، 10 دسامبر را در مركز و بقيه روزهاي ما قبل و ما بعد اين روز جهاني را در طرفين آن قرار دهيم ملاحظه مي شود كه در ظرف 10 روز آمار مربوط به احكام اعدام توسط رژيم مستبد و سركوبگر ايران بالغ بر 28 مورد است كه از اين تعداد 2 مورد آن در همان روز 10 دسامبر، يعني روز جهاني حقوق بشر، و 18 مورد آن در روز اول دسامبر همزمان با سفر هیأت گروه رابطه با ایران پارلمان اروپا به تهران در شهرهاي مختلف و 9 مورد ديگر در روز 11 دسامبر يعني تنها يك روز بعد از روز جهاني حقوق بشر در شهرهاي كرمانشاه، اصفهان و ساري بوده است. اصرار رژيم قرون وسطايي مبتني بر ولايت فقيه يك دهن كجي آشكار به معتقدات و ارزشهاي جهانشمول حقوق بشر است.
اجرای بی‌وقفه مجازات اعدام توسط رژيم آخوندي، آنهم ، نشانگر آن است که اعتدال و میانه‌روی در فاشیسم دینی حاکم بر ایران چیزی جز توهم و فریبکاری نیست و جلادان حاکم ناتوان از مقابله با جنبشهای فزاینده اعتراضی، حتی برای چند روز نیز توان برچیدن بساط اعدام و شکنجه و شلاق را ندارند.

خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران، در روز 6 دسامبر و در آستانه روز جهاني حقوق بشر در اجلاس پارلمان اروپا؛ طي سخناني از دولتهاي اروپايي خواستند كه هرگونه رابطه با ايران را مشروط به توقف مجازات اعدام و شكنجه بنمايند. خانم رجوي در بخشي از سخنان خود گفتند:

«... درگیری بین مردم و رژیم ايران هر روز گسترده‌تر می‌شود. رژیم آخوندی، تا همین‌جا ذخائر استراتژیکش برای بقا را استفاده کرده است. از نظر اقتصادی در آستانه ورشکستگی است، توافق اتمی مشکلی از آن حل نکرده است، از نظر اجتماعی بیش از هر زمان دیگر منزوی شده است. در طرح استراتژیکش برای نابودی اپوزیسیون اصلی شکست خورده و نتوانست از انتقال اعضای سازمان مجاهدین خلق از زندان لیبرتی در عراق به اروپا جلوگیری کند.
در چنین شرایطی، راه‌حل، رژیم سرکوب و اعدام بیشتر است. ثابت شد که قولهای آخوند روحانی جز دروغهایی برای ایجاد یک امید کاذب و کاهش خشم ملت و فریب جامعه بین‌المللی نیست. روحانی با حمایت کامل از رفتار سرکوبگرانه سپاه پاسداران در داخل و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه و برنامه موشکی، ماسک دروغین اعتدال را به دست خود از چهره‌اش برداشت...»
اين واقعيت رژيم آخوندي است. رژيمي كه طي 4 دهه فقط با صدور بحران و دخالت در كشورهاي منطقه و سركوب مافوق تصور در داخل ايران در حاكميت باقيمانده است. اگر اين رژيم بساط اعدام و شكنجه وشلاق را كنار بگذارد ظرف مدت كوتاهي از هم مي پاشد و سرنگون مي شود.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...