Thursday 26 October 2017

ضرورت خلع يد سريع از رژيم ايران در منطقه



ضرورت خلع يد سريع از رژيم ايران در منطقه  

بقلم المحامي عبد المجيد محمد            Abl.majeed.m@gmail.com


رژيم حاكم بر ايران به چند ويژگي شناخته مي شود. در بْعد داخلي سركوب و در بْعد خارجي صدور تروريسم و جنگ طلبي از مشخصه هاي بارز اين رژيم است. طي 39 سالي كه آخوندها بر مسند قدرت بوده اند اين مشخصه ها بارها تجربه و اثبات شده است.
زماني فقط مقاومت ايران، كه بيش از سه دهه زير سركوب وحشيانه اين رژيم بوده، اين حرف را مي زد، اما اكنون ديگر فقط مجاهدين و مقاومت ايران نيستند كه آنرا بگويند و تكرار كنند، بلكه جهان به اين واقعيت چشم باز كرده و به اقرار و اذعان مي كند. 
در روز 13 اكتبر 2017 استراتژي جديد امريكا در رابطه با رژيم ايران و قرار دادن سپاه پاسداران در ليست تروريستي وزارت خزانه داري آمريكا اعلام شد. اعلام اين استراتژي بسيار با تأخير انجام شد و اگر سياست مماشات دولت هاي قبلي آمريكا نبود، اين اقدام حداقل 16 سال قبل بايد صورت مي گرفت.
اگر در سال 2009 كه مردم بجان آمده ايران به خيابانها آمده و عليه حاكمان و رژيم سركوبگر ايران شعار دادند و با شليك تفنگها و مسلسل هاي پاسداران جان باختند دولت وقت آمريكا بر اين واقعيت چشم نمي بست اوضاع بكلي متفاوت بود.
اگر در سال 2013 كه بشار اسد توسط مردم و مقاومت سوريه در آستانه سقوط و فروپاشي بود دولت وقت آمريكا چشمان خود را بر اين واقعيت عيان نمي بست و راه را براي ورود سپاه پاسداران به سوريه هموار نمي كرد؛ قطعا شرايط و اوضاع بسيار متفاوت بود و بشار اسد اينهمه فرصت براي سركوب و خونريزي و آواره كردن مردم مظلوم و بي دفاع سوريه زمان بدست نمي آورد.
اگر آنطور كه مقاومت ايران طي 15 سال گذشته بارها گفته و تكرار كرده است كه رژيم ايران منطقه را به آشوب كشيده و با دخالت در عراق و سوريه و لبنان و يمن و ساير كشورهاي منطقه براي بقاي خود زمان مي خرد؛ غرب به اين مسأله توجه مي نمود اوضاع بسيار متفاوت بود و اين رژيم جنگ طلب و حامي تروريسم در نقطه كنوني نبود.
اگرهاي ديگري هم مي توان رديف كرد و برشمرد. اما آنچه كه به زمان كنوني بر مي گردد و بسار عاجل مي باشد اين است كه سپاه پاسداران و شبه نظاميان وابسته به آن شهر نفت خيز كركوك را اشغال كرده اند. اين اقدام تجاوزكارانه در حالي صورت مي گيرد كه پاسدار قاسم سليماني فرمانده جنايتكار نيروي تروريستي قدس از چند روز قبل در سليمانيه و بغداد و ديگر مناطق عراق به توطئه و طراحي براي تجاوز و اشغال مشغول بوده است. 
عطف به همين تجاوز و اشغال آشكار مقاومت ايران ضمن اعلام همبستگي  با مردم كردستان عراق به ويژه مردم بي خانمان شده كركوك، خواستار تشكيل بلادرنگ اجلاس فوق العاده شوراي امنيت ملل متحد براي محكوميت و مقابله با تجاوز و اشغالگري رژيم آخوندي در كردستان عراق شده است. 
اين تجاوز آشكار بار ديگر ضرورت خلع يد از رژيم آخوندي در منطقه و اخراج پاسداران و شبه نظاميان مزدور از عراق و سوريه و يمن و لبنان و افغانستان و جلوگيري از ارسال تسليحات و نيروهاي رژيم به اين كشورها را ضروري مي كند.
اين اقدام براي صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي بسيار ضروري و اجتناب ناپذير است.
اين واقعيت ديگر تحت هيچ عنوان قابل چشم پوشي و اغماض نيست كه سپاه پاسداران عامل تعيين كننده سركوب در داخل ایران، اشاعه تروریسم در سراسر جهان، جنگ افروزي و كشتار در منطقه، دست يابي به تسليحات هسته اي و افزايش توليد موشكهاي بالستيك است. بنابراين تمامي افراد، ارگانها و نهادها و شركتهاي وابسته و طرف معامله پاسداران بايد بلادرنگ و بدون هيچ ملاحظه اي مورد تحريم قرار گيرند.
اين روزها مردم تهران و ديگر شهرهاي ايران كه اموالشان توسط مؤسسات و بنيادهاي وابسته به سپاه پاسداران، قوه قضایيه، نيروي انتظامي و ديگر دستگاههاي حكومتي به سرقت رفته است، خواهان برگشت اموال به يغما رفته شان هستند. رژيمي كه هيچ چيز جز اعدام و شكنجه و غارت و چپاول براي مردم ايران به ارمغان نياورده است.
مردم ناراضي و خشمگين و به جان آمده در شهرهاي مختلف ايران خطاب به خامنه اي و روحاني شعار مي دهند كه «سوريه را رها كن، فكري به حال ما كن». 
واقعيت اين است كه رژيم ايران با اتكاء به قدرت نظامي و اقتصادي سپاه پاسداران ثروتهاي مردم ايران را به طور کامل در خدمت تحكيم سلطه شوم فاشيسم ديني و جنگ افروزي و صدور تروريسم قرار داده و اقتصاد ايران به طور عمده در دست سپاه پاسداران است، بنابراين روابط اقتصادي با اين رژيم هيچ مشروعيتي ندارد و تمامی آن عليه مردم و منافع ملي ايران است و بايد متوقف شود.
خلع يد از رژيم آخوندي در منطقه و اخراج پاسداران و شبه نظاميان مزدور از عراق و سوريه و يمن ولبنان و افغانستان و جلوگيري از ارسال تسليحات و نيروهاي رژيم به اين كشورها تنها گزينه اي است كه رژيم متجاوز ملاها را وادار به عقب نشيني مي كند و در اين رابطه درنگ جايز نيست.  

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...