Wednesday 18 October 2017

جهان و اختاپوس حاكم بر ايران



جهان و اختاپوس حاكم بر ايران 
بقلم: وكيل عبد المجيد محمد  



پادشاه عربستان سعودی، روز چهارشنبه ۴ اکتبر وارد مسکو شد. در رابطه با اهميت سفر پادشاه عربستان سعودي به روسيه جاي ترديدي نيست. اما؛ اهميت اين سفر را از زواياي گوناگون مي توان مورد بررسي و توجه قرار داد. از هر لحاظ كه به اهميت اين سفر بپردازيم؛ اهميت آن را از اين جهت كه حتما راجع به ايران نيز صحبت خواهد شد نمي توان ناديده گرفت.
گزافه گويي نيست كه بگوييم رژيم ايران يكي از مسئله آفرين ترين و مشكل سازترين رژيم هاي جهان در شرايط حاضر و بطور خاص در خاورميانه است.
وزیر امور خارجه روسیه در خصوص اين سفر گفت؛ سفر پادشاه سعودی به مسکو، به ثبات در منطقه خاورمیانه، کمک خواهد کرد. 
يك کارشناس ارشد مرکز تحقیقات عربی-اسلامی موسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه معتقد است: «اهمیت سفر ملک سلمان به مسکو کاملا مشخص است. عربستان سعودی نقش مهمی در روند اوضاع منطقه خاورمیانه دارد. بدین ترتیب این سفر در بالاترین سطح می تواند انگیزه تازه‌ای به حل و فصل مشکلات مختلف در منطقه ببخشد.»   
پادشاه عربستان روز پنجشنبه 5 اكتبر در ملاقات با رئیس‌جمهور روسیه، از رژیم ایران خواست از مداخله در امور داخلی دیگر کشورها دست بردارد.  
عربستان سعودي به نقش مخرب و جنگ طلبانه رژيم ايران در سوريه كاملا اشراف دارد بنا براين طبيعي است كه از همه ظرفيت هاي خود در تعامل با طرف هاي سياسي بين المللي استفاده كند تا رژيم ايران را وادار به خروج از سوريه و قطع دخالت هاي اين رژيم در امور داخلي كشورهاي منطقه بنمايد.
ایران هميشه دخالت خود در سوریه را "حضور مستشاری" عنوان كرده است. اما طي شش سال گذشته شماری از فرماندهان سپاه، از جمله حسين همداني، از فرماندهان ارشد سپاه و ساير نیروهای اعزامی در درگیری‌های نظامی در سوریه كشته شده اند و ديگر جايي براي پرده پوشي و كتمان باقي نمانده است.
علي اكبر ولايتي رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور خامنه اي در امور بين المللي روز ۶ مه 2017 در ديدار با مارکوس ادرر، معاون وزیر خارجه آلمان صراحتا گفت كه حضور نظامي در سوريه براي حفظ ثبات و تعادل منطقه است. البته در فرهنگ آخوندها منظور از حفظ تعادل منطقه؛ دقيقا حفظ موجوديت خود رژيم است. چون اگر ملاها و پاسداران در دمشق و حلب و ساير مناطق سوريه نجنگند بايد با مردم ايران در شهرهاي مختلف بجنگند. امري كه همه مهره هاي رژيم و شخص خامنه اي بارها به آن اذعان و اعتراف كرده اند. 
در جلسه استماع زير كميته مبارزه با تروريسم و بي ثبات كردن منطقه توسط شبه نظاميان مورد حمايت ايران  كه در تاريخ 4 اكتبر در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد قاضي تدپو بعنوان رئيس جلسه گفت:
خاورمیانه كماكان يكي از بزرگترین چالشها برای امنیت ملی ماست. وقتی تهدیدی برای منافع ما در منطقه وجود دارد میتوانیم با اطمینان بگويیم كه ایران و عواملش و میلیشیاهایش همان دور و بر هستند.
از یمن تا افغانستان تسلیحات ایران در دستان برخی از خطرناكترین عوامل است. این یك استراتژی حساب شده توسط ملایان تهران است ...آنها به افراد فرقه‌ای تسلیحات میدهند تا مرتكب قساوت شوند. رژيم ايران در سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین و سرزمینهای فلسطینی از عوامل خشونت‌گرا حمایت میكند. رژيم ایران حزب‌الله‌های متعددی دارد كه میتواند آنها را در سراسر منطقه بكار گیرد تا بكشند و زورگویی كنند... بهترین راه برای ممانعت از پيشرويهاي بیشتر ایران در خاورمیانه كه كل منطقه را به آشوب كشانده است؛ پرداختن به مشكلات بنيادي سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در آنجاست.
در تاريخ 6 اكتبر نيز سخنگوی کاخ سفید به اعلام قریب الوقوع سیاست کلی ترامپ در خصوص نحوه تقابل با ایران پرداخت و گفت: تمرکز اصلی این سیاست برروی ایجاد یک راهبرد جامع برای تعامل با ایران خواهد بود. این چیزی است که رئیس جمهور از تیمش خواسته است.
همانطور كه ملاحظه مي شود روي سخن و انگشت نشانه بهدرستي به سمت رژيم ايران است. اين نشانهگيري خوب و حتي خيلي خوب است. ولي عالي نيست و در عين حال كافي هم نيست. واقعيت اين است كه رژيم حاكم بر ايران يك رژيم مداخله گر و بحران آفرين است. مقابله با اين رژيم به راه حل بنيادين و جامع الاطرافي نياز دارد كه يكطرف آن مردم و مقاومت ايران است. هر راه حلي كه بدون در نظر گرفتن و انكار مقاومت مردم ايران باشد، محكوم به شكست است. رژيم ايران فقط يك همآورد دارد و آنهم مقاومت بخوبي سازمانيافته ايران است. مقاومتي كه طي 35 سال گذشته به اتم وجه بها پرداخته و فقط در تابستان 1988 سي هزار نفر از اعضا و هوادرانش در زندانهاي رژيم ايران اعدام شده اند. مقاومت ايران داراي يك سازمان كار و سازماندهي مورد تأييد مردم ايران است كه خط و برنامه هايش را به پيش مي برد.
راه حل واقعي و در دسترس براي مقابله با اختاپوس رژيم ايران همان است كه خانم مريم رجوي در گردهمآيي بزرگ مقاومت ايران در تاريخ اول جولاي امسال در ويلپنت پاريس اعلام نمود:
ما از موضع نشست سران اسلامی ـ امريكايي در ریاض علیه اقدامات تروریستی رژیم ایران، که بی ثبات کننده هستند، استقبال کردیم. در عین حال، ما تاکید کردیم که راه حل بحران های منطقه و مقابله با گروه های تروریستی مانند داعش این است که این رژیم فاشیستی به دست مردم و مقاومت ایران سرنگون شود.
بر این اساس، ما به سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و کشورهای منطقه می گويیم: 
-  به مقاومت مردم ایران برای سرنگونی استبداد دینی اعتراف كنيد. رژیم ايران را از سازمان ملل متحد اخراج و كرسي های ایران را به مقاومت مردم ایران واگذار نماييد.
-  سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهید و آنها را از همه کشورهای منطقه اخراج کنید.
 -  خامنه ای و سران رژیم را بخاطر نقض حقوق بشر و ارتکاب جرائم علیه بشریت، به ویژه قتل عام در سال 1988و جنایات جنگی در منطقه، به عدالت بسپاريد.   

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...