Tuesday 19 September 2017

تكيه بر نيزه يا سوار بر نيزه؟!



تكيه بر نيــزه يا ســوار بر نيــزه؟!

بقلم وكيل عبد المجيد محمد   


خانم #عاصمه_جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که وضعیت حقوق‌بشر در ایران همچنان با چالش‌های جدی رو به‌ رو ست. درگزارش خانم جهانگير به موارد و مصاديقي از نقض سيستماتيك حقوق بشر از جمله شمار اعدامها، بازداشت فعالان سياسي و مدني و روزنامه نگاران، شكنجه و بد رفتاري در زندانها، وضعيت نابسامان زنان و نقض حقوق آنها، ناديده گرفتن و نقض حقوق اقليت هاي ديني اشاره شده است.
خانم جهانگير با انتقاد از عملکرد دادگاه‌های موسوم به انقلاب و روند دادرسی‌ها در ایران، بهبود این وضعیت را بدون اصلاح نظام قضایی غیرممکن دانسته است.  
مقامات رژيم ايران؛ و بطور خاص مقامات قضايي رژيم ايران هميشه اعلام كرده اند كه گزارش هاي گزارشگران ويژه حقوق بشر را قبول ندارند و به رسميت نمي شناسند.
خانم جهانگير در رابطه با موضع گيريهاي مغرضانه ايران عليه خود گفته است:
”این اتهامات متاسفانه موید ارزیابی من در گزارش اول به شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره وجود فضای ترس در ایران است، چون در آنجا از شیوه های مشابه برای خاموش کردن کسانی که دیدگاه های مخالف خود را ابراز می کنند استفاده می شود“.   
شورای حقوق بشر سازمان ملل در تاريخ ۲۴ مارس 2017 با تصویب قطعنامه‌ای ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، ماموریت خانم جهانگیر را تمدید کرده و از حکومت ایران خواسته بود که با او همکاری کامل داشته باشد.  



اما واقعيت چيست؟
واقعيت اين است كه رژيم ايران يك رژيم سركوبگر و ناقض سيستماتيك حقوق بشر است. امري كه در تمام چهار دهه حكومت ملاها بلا انقطاع و بطرزي وحشتناك ادامه داشته است.
اعدام هاي خودسرانه، صدور احكام چند دقيقه اي توسط دادگاه هاي موسوم به انقلاب، اجراي اعدام هاي دسته جمعي، اعدام زنان باردار، اعدام كودكان و افرادي كه در زمان دستگيري و يا ارتكاب جرم به سن قانوني نرسيده و كمتر از 18 سال داشته اند، نقض فاحش و سيستماتيك حقوق زنان و اقليت هاي مذهبي از فرداي به حكومت رسيدن آخوندها در ايران جريان داشته است.
يكي از مدافعان اجراي اعدام هاي خودسرانه و فراقضايي خود حسن روحاني رئيس جمهور كنوني آخوندهاست. او تئوريسين اعدامهاي علني است و معتقد است كه اعدام ها بايد در ملاء عام و در ميادين شهرها و نقاط پرگذر اجرا شود تا تأثير بيشتري داشته باشد و جو رعب و وحشت بيشتري ايجاد كند.
در خصوص زنان و بكارگيري عملي شعار «يا روسري يا توسري» نيز از جمله شعارهاي ضد حقوق زنان است كه حسن روحاني به آن افتخار مي كند و خود بارها اعتراف كرده است كه باني اعمال حجاب اجباري در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي بوده است.
واقعيت اين است كه رژيم آخوندها نزديك به 40 سال است كه بطور سيستماتيك حقوق بشر را ذبح و قرباني مطامع قدرتطلبانه خود كرده اند.
اعدام هاي دهه 80 ميلادي كه عليه هواداران و اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران اجراء شده و در تابستان سال 88 ميلادي به اوج خود رسيد و بفتواي خميني 30 هزار زنداني مجاهد اعدام شدند در شمار همين نقض سيستماتيك حقوق بشر در ايران است.
آمار واقعي اعدام هاي سياسي در ايران از ابتداي دهه 80 ميلادي بيش از يكصد و بيست هزار است. چيزي كه چند ماه قبل آخوند حسن روحاني در يك سوء استفاده تبليغاتي و انتخاباتي و براي اينكه بر موج حقوق بشر سوار شود و از رقيب مورد حمايت خامنه اي ولي فقيه رژيم ايران، يعني ابراهيم رئيسي، سبقت بگيرد؛ در سخنرانيش در همدان گفت «مردم به كساني كه طي 38 سال گذشته فقط زندان ساخته و اعدام كرده اند رأي نمي دهند».
آري رژيم ايران بر نقض سيستماتيك حقوق بشر و سركوب عريان و افسار گسيخته سوار است. اين سركوب و نقض حقوق بشر روي ديگر سكه صدور بحران و جنگ طلبي و تروريسم رژيم ايران براي بقاء و در قدرت ماندن است.
آخوندهاي حاكم بر ايران قبل از قبضه قدرت مي گفتند «بر نيزه مي توان تكيه كرد ولي نمي توان بر آن سوار شد»؛ بر همين منوال آخوندهاي قدرت طلب 40 سال است كه با تكيه بر نيزه يك حكومت ديكتاتوري و فاشيستي را بر مردم ايران و منطقه تحميل كرده اند.
اينها واقعيت هايي است كه اكنون بالاترين مراجع رسمي بين المللي از جمله دبير كل ملل متحد، عاليجناب آنتونيو گوترز و خانم عاصمه جهانگير گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران به آن توجه و اعلام كرده اند. اينك وقت آن رسيده است كه جامعه جهاني اين رژيم سركوبگر قرون وسطايي را از عضويت خود طرد و با يك مصوبه قوي در شوراي امنيت ملل متحد پرونده حقوق بشر و قربانيان آن را به دادگاه ويژه بين المللي ارايه دهد. بايسته و شايسته اين است كه رژيم ايران مورد حسابرسي عادلانه قرار بگيرد و همه آمران و عاملان نقض سيستماتيك حقوق بشر در ايران محاكمه و به عدالت سپرده شوند.
اينك رژيم ايران در تماميتش بر نيزه سوار شده است و بخاطر همه جنايات 40 ساله اش بايد مورد حسابرسي عادلانه قرار بگيرد.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...