Sunday 3 September 2017

مصطفى پورمحمدي همچنان در قضاييه ايران سلاخي مي كند



مصطفي پور محمدی همچنان در قضاييه ايران سلاخي مي كند  


 
بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري     abl.majeed.m@gmail.com

مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري كابينه اول روحاني عضو هيئت چهار نفره مرگ در قتل عام زندانيان سياسي در تابستان سال 1988 بوده است. به دنبال افشاگري گسترده در داخل و خارج ايران راجع به جنايتهای اين جلاد؛ آخوند روحاني مجبور شد او را با فرد ديگري بنام عليرضا آوايي، كه وي نيز يكي از اعضاي هيئتهاي مرگ در قتل عام هاي سال 1988 در استان خوزستان بوده، جايگزين نمايد. مصطفي پورمحمدي در تمام سالهاي حكومت آخوندها نقش متمايز و كليدي داشته است. از جمله اينكه وي  در سن 20 سالگي به عنوان جوان‌ترين نيروي قضايي آخوندها دادستان‌ انقلاب‌ در مسجد سليمان‌ شد. وي پس از آن در شهرهاي بندرعباس، مشهد و قم سمت هاي قضايي داشته و در دولت‌هاي باصطلاح سازندگي و اصلاحات هاشمي رفسنجاني؛ در وزارت اطلاعات مشغول به كار بوده است. پورمحمدی در دولت احمدي نژاد به عنوان وزير كشور از مجلس آخوندها راي اعتماد گرفت؛ اما با حكم وي به سازمان بازرسي كل رفت تا بتواند در امر تفتيش و بازرسي و سركوب نقش بيشتري را ايفاء كند.  http://bit.ly/2va0fRt
قابل توجه اينكه احراز سمت مهم قضايي مانند دادستان لازمه اش داشتن تحصيلات كلاسيك حقوقي و حداقل دانشنامه ليسانس قضايي از دانشگاههاي معتبر و 10 سال سابقه مستمر كار در رسته قضايي مي باشد.
اما؛ از آنجا كه ماهيت حكومت آخوندها با سركوب هار و وحشيانه در داخل ايران و صدور تروريسم و دخالت در كشورهاي منطقه بهم آميخته و بافته شده است، خامنه اي بعنوان ولي فقيه رژيم نمي تواند كساني كه در تمام دوران حكومت آخوندها نقش مستقيم در سركوبها و دخالت در كشورهاي منطقه و صدور تروريسم داشته اند را كنار بگذارد. خامنه اي بشدت از تشديد بحرانهاي داخلي و شقه بيشتر در هرم قدرت واهمه دارد. به همين خاطر تلاش مي كند مهره هايش را در چرخه داخلي باند حكومتي فقط جابجا كند تا به مصداق ضرب المثل ايراني «ستون به ستون فرج است» حكومت سركوبگر خود را حفظ نمايد.
به همين دليل است كه پس از بركناري مصطفي پورمحمدي از سمت وزارت دادگستري، به دستور خامنه اي به عنوان مشاور صادق لاريجاني رييس قضاييه قوه قضاييه منصوب مي شود. آخوند محسنی اژه‌ای معاون اول قضاییه رژیم، كه خود كارنامه بسيار ننگيني در سركوب دارد، هنگام معرفی پور محمدی این جاني بیرحم را «یک مدیر لایق و خدوم» خواند.



علاوه براين؛ محسني اژه‌اي در توصیف اهمیت وزارت و وزير دادگستري گفته است: این تنها وزارتخانهاي است که هر سه قوه در آن دخالت دارند. اين گفته محسني آژه اي از آن جهت قابل توجه است كه عليرضا آوايي وزیر دادگستري كابينه دوم روحاني و وزراي سابق دادگستري مانند مرتضي بختياري و اسماعيل شوشتري نيز از آمران و عاملان قتل عام سال 1988 بوده اند. اين نگرش به اهميت وزارتخانه و وزير دادگستري بيانگر اين است كه دستگاه قضايي آخوندها اساسا با اعدام و قتل عام زندانيان سياسي سرشته شده و جزء لاينفك آن است. كما اينكه تئوريسين شكنجه و قصاص و قطع دست و پا و از حدقه درآوردن چشم برادر بزرگتر صادق لاريجاني، يعني محمدجواد لاريجاني، است كه عنوان «رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضاييه» آخوندها را يدك مي كشد. 
بر همين منوال قبل از اژه اي خود آخوند حسن روحاني نيز در تعريف و تمجيد از خدمات اين آخوند جلاد در جلسه مجلس رژيم براي گرفتن رأي اعتماد براي وزراي پيشنهادي كابينه دومش راجع به پورمحمدي گفته بود:
«... با پورمحمدي قبل از دولت هم رفاقت داشتیم و ايشان هر جا بودند خادم و خدوم بودند. در وزارت دادگستری مسؤلیتهای خودشون را به خوبی ایفا کردند. او نقش خود را در زمینه حقوق شهروندی، حقوق بشر و در زمینه مبارزه با فساد در این دولت ... ایفا کرد». 



همچنين روحاني براي قالب كردن يك جلاد ديگر بنام عليرضا آوايي بجاي پورمحمدي، براي منصب وزارت دادگستري مي گويد: «او فرد معتدلی است. هر وقت آوایی چیزی می گفت برای ما اطمینان آور بود، زیرا به روحیه اعتدالگری وی اعتقاد داشتیم» (‌تلویزیون رسمي رژيم-13 اوت).
اين در حالي است كه بنا به گفته شاهدان و زندانيان سياسي كه در دهه 1980 در استان خوزستان در زندانهاي رژيم بوده اند، به دستور عليرضا آوايي در محوطه‌ پرت افتاده‌ در پشت حیاط خلوت زندان یونسکو دزفول، زندانیان نوجوان و زیر ۱۸سال را در گروههای دو - سه نفره اعدام می كردند. در آنزمان آوايي دادستان عمومي و انقلاب اهواز بوده است. اين تبهكار در اكتبر۲۰۱۱ در فهرست تحريمهاي اتحاديه اروپا قرار گرفته است.
لازم به ذكر است كه قتل عام 1988وجه مشترك همه باندها و جناحهاي رژيم آخوندي است و مناصب كليدي در اين رژيم در دست كساني است كه يا در قتل عام دست داشته و يا مدافع سرسخت آن هستند. كما اينكه آخوند محسني اژه اي خود دژخيم خونريزي است كه طي ۳۸ سال گذشته در مناصب مختلف مانند دادستان، نماينده قضاييه در وزارت اطلاعات، وزير اطلاعات، معاون اول قضاييه بيشترين نقش را در اعدام و شكنجه زندانيان ايفا كرده است. او از دست اندركاران قتل عام 1988، از مسئولان ترورهاي خارج از ايران و قتلهاي زنجيره یي و از دست اندركاران سركوب خونين قيام مردم در سال 2009 بوده است. محسني اژه ای در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۰ به خاطر نقض جدی حقوق بشر در لیست تحریمهای آمریکا و در 13 آوریل ۲۰۱۱ در ليست تحريمهاي اتحاديه اروپا قرار گرفته است.  

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...