Thursday 7 September 2017

قتل عام اول سپتامبر2013 در اشرف؛ مصداق بارز جنايت عليه بشريت



قتل عام اول سپتامبر 2013 در اشرف  
مصداق بارز جنايت عليه بشريت
بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري     

روز شنبه 19 اوت مراسمي با حضور شخصيت هاي برجسته سياسي و حقوقي و پارلماني در تيرانا پايتخت آلباني در دفتر مركزي مجاهدين برگزار شد. سخنران اصلي اين مراسم خانم مريم رجوي بود كه در رابطه با بزرگداشت قتل عام تابستان 1988 كه طي آن ظرف مدت كوتاهي 30 هزار زنداني سياسي مجاهد قتل عام شدند، گفتند: « ... رژیمی که خون فرزندان رشید ایران را ریخت، پس از آن ریختن هر خونی را مباح دانست و زیر‌پاگذاشتن همه مرزهای اخلاقی و انسانی را برای خود مجاز دید. امروز جنبش دادخواهی، رژیم ولایت فقیه را به‌لرزه در آورده و همه پرونده‌های جنایت و خیانت آن را هدف قرار ميدهد...». خانم رجوي به 13 فقره جنايت بزرگ ارتكاب شده توسط آخوندها اشاره كرد و منجمله از قتل عام اول سپتامبر 2013 در اشرف ياد نموده و چنين گفت:
«... پرونده هفت حمام خون در اشرف و لیبرتی به‌ویژه قتل‌عام ۵۲ مجاهد خلق در اول سپتامبر 2013 بايد مورد رسيدگي و تحقيق قرار بگيرد. هر قدر که جنبش دادخواهی پیش برود، این پرونده‌ها را از تاریک‌خانه آخوندها بیرون می‌کشد...».  عطف به همين جنايتها؛ خانم مريم رجوي خواستار اين شد که شورای امنیت ملل‌متحد، با ارجاع موضوع به دادگاه جنایی بین‌المللی، ترتیبات محاکمه سران رژیم آخوندي و مسئولان این قتل‌عام را فراهم کند. 

يكي ديگر از سخنرانان اين مراسم آقاي دكتر طاهر بومدرا بود كه طي سالهاي 2009 تا 2012 رياست دفتر حقوق بشر يونامي در عراق و از جمله مسئوليت پرونده اشرف را بعهده داشت https://www.youtube.com/watch?v=MxDBtXwc4xE  و به همين خاطر بارها به اشرف رفته و با ساكنان آن از نزديك ملاقات و گفتگو كرده و با مسايل اشرف از نزديك آشنايي كامل داشت.  http://bit.ly/2xHnBKX

وي در قسمتي از صحبت هاي خود با اشاره به جنايتهاي ارتكاب شده بر عليه ساكنان اشرف گفت:
«... روزهای سختی را با هم در اشرف گذراندیم و شما به خوبی به یاد می‌آورید. شما تحت پیگرد قرار گرفتید. من هم در سازمان ملل تحت پیگرد قرار گرفتم. در سازمان ملل در انزوای بسیار زیادی بودم چون از شما حمایت کردم. اکنون باید بگویم که خیلی از شما آموختم از پشتکار شما، از مقاومت شما، از سخت‌کوشی شما و بالاتر از همه، از ایمان شما آموختم. من این درس و آموختن را بسیار گرامی می‌دارم... رنج تحت پیگرد بودنی که شما متحمل شدید، بایستی اردوی خود را عوض کند. شروع آن از همین الآن درباره ممنوعيت سفر به خارج [كساني كه آن جنايتها را بر عليه شما اشرفي ها مرتكب شدند] ميباشد. آنها نمی‌توانند مثل قبل با مصونیت سفر کنند. معافیت آنها از مجازات بایستی پایان یابد... مایلم بگویم آنهایی که در اشرف و لیبرتی ترور شدند را نمی‌خواهم فراموش کنم. تروریستها بایستی پاسخگو باشند. بنابراین، عليرغم امروز تمرکز ما روی جنایات ارتكابي تابستان 1988 است، ولی هم‌چنین بایستی روی خونی که در معافیت کامل قاتلان از مجازات در عراق از اشرفيها ریخته شد؛ متمركز باشيم. بنابراین امیدوارم که بتوانیم دستور کار کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام را گسترش بدهیم تا جنایاتی که در اشرف و لیبرتی ارتكاب شد را نیز در بر بگیرد. ما بایستی سخت کار کنیم تا آنهایی را که مرتکب جنایت شدند به دست عدالت بسپاریم. این امر امکانپذیر است، قابل دسترسی است و ما باید آن را انجام بدهیم».
سخنان خانم رجوي و دكتر طاهر بومدرا اشاره به جنايتي است كه در سپيده دم روز اول سپتامبر 2013 مأموران اعزامي نيروي تروريستي قدس رژيم ايران در هماهنگي كامل با نيروهاي نظامي و انتظامي عراقي مستقر در اطراف اشرف كه باصطلاح حفاظت اشرف و ساكنان آن را بعهده داشتند؛ و با اطلاع كامل نوري مالكي نخست وزير وقت عراق و فالح الفياض مشاور امنيت ملي او كه هماهنگيها از طريق سفارت رژيم ايران در بغداد انجام گرفته بود؛ ارتكاب شد و در اين جنايت هولناك 52 تن از 100 تن حافظان اموال و دارايي هاي ساكنان اشرف قتل عام شدند و 7 تن از آنان (شامل 6 زن و يك مرد) به گروگان گرفته شدند كه تا اين تاريخ هنوز از سرنوشت آنها اطلاعي در دست نيست. حضور 100 تن حافظان اموال و دارايي هاي ساكنان اشرف تا تعيين تكليف نهايي كاملا قانوني و موافقت شده دولت عراق و سفارت آمريكا و هيئت همياري ملل متحد با دولت عراق (يونامي) بود. در جنايت اول سپتامبر علاوه بر قتل عام و گروگانگيري؛ ميليونها دلار از اموال ساكنان نيز شامل ساختمانهاي اداري و مسكوني، انبارهاي غذايي و كالاهاي استقراري و لجستيكي، چندين بنگال، چندين دستگاه تانكر و مخازن سوخت، انواع خودروها و... توسط مهاجمين مسلح به آتش كشيده شد و با مواد منفجره منفجر و طعمه حريق گرديد. 

    


             

از اين جنايت و اقدامات تبهكارانه مأموران اعزامي نيروي تروريستي قدس رژيم ايران و همكاري مزدوران عراقي وابسته به رژيم ايران ساعتها فيلم و تعداد بسيار زيادي عكس، كه توسط شاهدان قتل عام گرفته شده است، موجود و به هر دادگاه بي طرف بين المللي قابل ارايه است. ضمن اينكه بسياري از دوربين ها و موبايل هاي قتل عام شدگان كه در حال فيملبرداري و عكاسي از اقدامات جنايتكاران بودند، پس از كشتار صاحبان آن توسط نيروهاي مهاجم مسلح بسرقت رفته و نزد دولت عراق مي باشد كه بايد آنها را در اختيار هيئت تحقيقي كه به اين منظور در حال تشكيل است قرار بدهد.
يادآوري مي شود كه 42 تن شاهدان بازمانده اين جنايت همگي آماده اداي شهادت و توضيح مشاهدات خود از نحوه ارتكاب جنايت و قتل عام و گروگانگيري و انفجارات اين جنايت هولناك هستند.
همانطور كه آقاي دكتر طاهر بومدرا خاطر نشان ساخت؛ زمان آن رسيده است كه ملاهاي حاكم بر تهران و همه تروريست هاي اعزامي و مزدوراني كه با آدمكشها و جنايتكاران همكاري داشتند به عدالت سپرده شوند. شوراي امنيت ملل متحد بايد پرونده نقض حقوق بشر و جنايتهاي ارتكاب شده توسط ملاهاي حاكم بر تهران را مدنظر قرار داده و با تصويب قطعنامهاي آن را جهت رسيدگي به دادگاه جنايي بين المللي احاله دهد.
وسيعلم الذين ظلموا أي منقلب ينقلبون.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...