Saturday 29 December 2018

سالي كه گذشت؛ سالي كه مي آيد ـ وضعيت رژيم ولايت فقيه و مقاومت ايران


سالي كه گذشت؛ سالي كه مي آيد
وضعيت رژيم ولايت فقيه و مقاومت ايران 

عبد المجيد محمد ـ وكيل دادگستري
@MajeedAbl



سالي كه گذشت براي رژيم ايران بسيار سرنوشت ساز و بقول مهره هاي خود رژيم، سراسر حادثه و پر گردنه بود. گوياترين تعبير راجع به سال گذشته مربوط به خود خامنه اي بعنوان تصميم گيرنده كليدي رژيم است.
صحبت هاي خامنه اي در 12 دسامبر جاري؛ تصوير كاملي از سال گذشته و بيم از آينده اين رژيم را ارايه مي كند.
خامنه اي با اشاره به اعتراضات و شورش هاي سراسري و شركت كارگران، كشاورزان، كاميونداران، بازاريان و اصناف، پرستاران و كاركنان مراكز درماني، دانشجويان، دانش آموزان و فرهنگيان، غارت شدگان، باز نشستگان و خانواده هاي زندانيان سياسي و... گفت:
”... نقشة دشمن با این کارهایی که در این یکی دو سال گذشته کردند که اقدام اصلي آن تحریم همه‌جانبة اقتصادی است- و کارهایی که الآن هم دارند انجام مي دهند، هدفشان این است که بلکه بتوانند به کمک تحریم و به کمک کارهای ضدّامنیتّی در ایران اختلاف و جنگ داخلی و مشکلات ایجاد کنند...
ابتداي امسال یا اندکی قبل از امسال (منظور اعتراضات و شورشهاي سراسري ايران از تاريخ 27 دسامبر 2017 ببعد است كه در طول سال ادامه داشت)- اعلام کردند که ایران تابستان داغی خواهد داشت؛...
نقشه اينها لو رفت؛ ولي ممکن است فریب باشد؛ يعني ممکن است جنجال برای امسال باشد، ولي طرح اصلي آنها برای سال 2019 باشد؛ پس همه باید حواسشان جمع باشد؟!..“
خامنه اي ادامه داد:
”..توصیة من به جوانها، به مجموعه‌های گوناگون کشور، به اصناف، به كليه جریانهای سیاسی کشور این است که مراقب باشند و به دشمن سود نرسانند. مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند. اگر ما غافل بشویم، دشمن زهر خودش را خواهد ریخت؛ همه باید بیدار باشیم و این بیداری را حفظ کنیم. توصیة من به جوانها در هر جایی که هستند اين است كه برای کشور کار کنند و هر کس با بیداری و هشیاری کامل وظایفش را انجام بدهد. ..“
وحشت سرنگوني در تمام كلمات و جملات خامنه اي واضح و آشكار است و هيچ ترديدي باقي نمي گذارد كه همه مواردي كه خامنه اي روي آن انگشت گذاشت، از تحريمها تا اعتراضات و شورش هاي سراسري، بسيار مؤثر واقع شده و خواب از چشمان خامنه اي ربوده و در نتيجه او بالاجبار به نيروهاي خود آماده باش كامل و همه جانبه اعلام مي كند.
خامنه اي در صحبتش چند بار «جوانها» را مخاطب قرار داد. اما؛ همه ايرانيان مي دانند كه منظور از جوانان اعضاي كانون هاي شورشي هستند كه طي يكسال گذشته در همه اعتراضات و شورشها و اعتصابها نقش فعال و رهبري كننده را داشتند.
به‌دنبال این هشدار و آماده‌باش و ابراز وحشت خامنه‌ای، امام‌جمعه‌های او در شهرهای مختلف ايران نیز با اشاره به سخنان خامنه‌ای نسبت به «دشمن» و نقشه براندازانه آن در سال آینده ابراز نگرانی کردند.
مردم معترض روز چهارشنبه 16مي طی تظاهرات بزرگی در شهر كازرون، در جنوب ايران، شعار می‌دادند:

«نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ وای به روزی که مسلح شویم؛ کازرون می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد، ..»

همه مهره هاي رژيم از شنيدن اين شعار اعتراضي ترسيدند بنحوي كه رژيم در واكنش يكي از مهره هاي خود را به تلويزيون حكومتي آورد و او گفت اين شورشها و اعتراضاتي كه در خيابانهاي شهرهاي مختلف بوجود مي آيد كار مجاهدين است. وقتي كه مردم براحتي شعار مي دهند كه «واي به وقتي كه مسلح شويم»؛ اين شعار فقط مخصوص نيروهاي مجاهدين است. چون كافي است در هر شهري فقط دو نفر از اين هواداران حضور داشته باشند و مجاهدين حتما در هر شهري حداقل دو نفر دارند كه اين كارها را هدايت كنند و سمت و سو بدهند.
توصيه و اشك تمساح خامنه اي براي «جوانان عزيز» از روي حسن نيت و دلسوزي براي جوانان و آينده آنها نيست. بلكه بدليل ترس از سرنگوني بوسيله همين جوانها است، كه هدايت كننده اعتراضات و شورشهاي شهري و خياباني در قالب كانون هاي شورشي هستند. اين كانونها استراتژي سرنگوني رژيم ولايت فقيه را به پيش مي برند و اين همان موضوعي است كه خامنه اي و همه مهره هاي رژيم بشدت از آن ترس و واهمه دارند و بطور مشخص خود خامنه اي روي آن انگشت مي گذارد و به نيروهايش آماده باش اعلام مي كند.
طي يكسال گذشته؛ خامنه اي در سخنراني هاي مختلف به نقش هدايت كنندگي مجاهدين در فرماسيون كانونهاي شورشي؛ در تظاهرات و اعتراضات و اعتصابها، اذعان كرده است.
آخوند حيدر مصلحي، وزير اطلاعات سابق در كابينه احمدي نژاد، روز 21ژوئن2018 در شهر اراك، در مركز ايران، در سخنراني براي عناصر اطلاعاتي راجع به وضعيت رژيم گفت: اواخر سال جاری و اوایل سال آینده شاهد فتنه بزرگی در کشور خواهیم بود، فتنه‌ها به‌صورت دقیق و حساب‌شده طراحی‌شده است و مسؤولین نظام باید مراقب امنیت کشور باشند...
پيش از اين نيز همين آخوند بدنام حكومتي در مراسم سالروز مردن خميني گفته بود: فتنه دشمن در سال 2018 یا 2019 قطعی است و هدف آن ولايت فقيه است.
نتيجه اينكه؛
سالی که به‌ پایانش نزديك مي شويم، سال محاصره همه جانبه رژیم ولایت فقیه توسط قیام‌ها و جنبش اعتراضی بلاوقفه مردم ایران بود. سال وخیم شدن بی‌سابقه معضلات رژیم و در نقطه مقابل سال اعتلای مقاومت سازمان یافته و پایداري مردم ايران در برابر استبداد ديني بود.
سالی که در پيش رو داريم، سال پیشروی مقاومت و قیام برای آزادی و پیروزی است.
وقت آن است كه جهان، و بطور خاص كشورهاي عرب منطقه، از مقاومت و قیام مردم ایران برای برانداختن استبداد مذهبی حاكم بر ايران و رژیمی که بانکدار تروریسم و دشمن صلح و آزادی در منطقه و جهان است؛ حمايت كنند و مقاومت ايران را برسميت بشناسند.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...