Sunday 9 December 2018

گلريزان همياري؛ جلوه اي از حمايت مردمي از مقاومت ايران




گلريزان همياري؛ جلوه اي از حمايت مردمي از مقاومت ايران 

عبد المجيد محمد ـ وكيل دادگستري 


۱۲سال قبل دست اندركاران «سيماي آزادي» در جستجوی راه‌حلی برای تأمین هزینه‌هاي سنگين اين ارگان مقاومت بعنوان «تلويزيون ملي ايران»؛ بودند. به اين منظور با همه ایرانیان تماس مي گرفتند و يا مراجعه مي كردند. در بين مراجعات و تماس ها يكي از ايرانيان به فرد مراجعه كننده و خواهان كمك و همياري مي گويد « آيا نمی‌شود شما برنامه‌ای ترتيب بدهيد که همه مشتاقان تماس بگيرند و کمک کنند؟» این پيشنهاد بسيار مؤثر و كارآمد واقع شد و شروعي برای برنامه ريزي و اجرايي كردن برنامه همیاری شد که بخاطر استقبال و شور و اشتياق ايرانيان به اين برنامه و بنا به پيشنهاد خودشان «گلریزان همياري» نام گرفت. اين همياري همه ساله با هدف حمايت و كمك رساني ايرانيان به سيماي آزادي بعنوان تلويزيون رسمي مقاومت ايران صورت مي گيرد.
اينك پس از 12 سال؛ بیست و سومین برنامه همیاری مردم ايران با سیمای آزادی (تلويزيون ملي ايران) طي روزهای 30 نوامبر تا 3 دسامبر 2018، به اجرا درآمد. اما همياري امسال با سالهاي گذشته بسيار متفاوت و با استقبال پرشور و بينظير ايرانيان در داخل و خارج از ايران همراه بود.
هر تماس تلفني و هر کمک مالي ايرانيان در داخل و خارج ايران به سيماي آزادي، بیش از آن که یک حمایت مادی از اين رسانه برای استمرار صدا و فریاد مردم ايران علیه ظلم و ستم حاکم باشد، نمادي از اعتلاي ایستادگی در برابر حاکمیت يكي از سفاك ترين حكومتها در تاریخ ايران را به نمايش گذاشت. کمکهاي اعطايي هیچ‌ كدام به سهولت تأمین نشده بود و هر كمكي در خود حماسه‌ای ستودني داشت.
همیاران سیمای آزادی در تماس هاي خود با تأکید بر آمادگی و عزم جزم برای حمایت از صدا و سیمای آزادیخواهی مردم ایران در مقابل خفقان و سانسور فاشيسم دینی را یک وظیفه ملی خواندند و آن را ضرورتي بر حمایت از جنبش مقاومت و مجاهدين خلق ايران در شرايط خطير كنوني دانستند.
همیاران سیمای آزادی پرشورترین عواطف انساني خود را نثار مقاومت ايران و مجاهدين خلق نمودند و اين همیاری را به فرصتي براي همبستگی و اتحاد ملی براي رسيدن به مقصد آزادي تبدیل نمودند.
همياري 23 طي سه روز پياپي تأکیدی بر عزم بي خلل مردم ایران برای نیل به آزادی و حاکمیت مردم بود، که از زندانهای قرون‌وسطایی رژیم تا خیابانها و محله‌ها و مدارس و دانشگاهها و کارخانه‌ها و خانه‌های ايرانيان در شهرهای مختلف ايران تا اقصی نقاط جهان را در برگرفت.
همياران در هر كلام و هر سخنی از عمق وجود اراده قاطع در برابر مشکلات و موانع راه در امر مبارزه سهمگین بر عليه رژيم مستبدي كه همه چيز مردم ايران را قريب به 40 سال به بند كشيده است؛ متجلي ساختند.
 
اين همياري، به معناي دقيق كلمه نمایش اقتدار مقاومتي بود که رمز آن چیزی جز پشتیبانی از سوی زنان و مردان، پیران و جوانان داخل ايران و خارج آن نبود و پيامش اين بود كه اين مقاومت قادر است همچنان استقلال مالي خود را حفظ و همچون گذشته بر پاهاي خود حركت كند و پابرجا بماند.
همه كساني كه تماس گرفتند و كمك كردند متفقاً بر این حقیقت انگشت نهادند كه حفظ و تداوم سیماي آزادي براي خاموش نشدن چراغ خانه امید مردم ایران برای رساندن صدای زندانيان، شكنجه شدگان، غارت‌شدگان، افشای مفاسد حاكمان و انعکاس جنایات آخوندها و پاسداران و بيان دردها و رنجهاي ميليونها انسان سركوب شده، کودکان کار، گور خوابها و کارتن خوابهای زنده به گور، کارگران و زحمتکشان، معلمان و دانشجویان است.
همه كمك كنندگان و تماس گيرندگان با صداي بسيار رسا اعلام كردند كه سيماي آزادي تنها تريبون قدرتمند مقاومت مردم ايران بر عليه اختناق و شكنجه و زندان و سركوب و نقض سيستماتيك حقوق بشر توسط رژيم آخوندي است.
يكي از ايرانيان در تماس خود براي همياري با سيماي آزادي گفت:
«هیچ نبايد خجالت كشيد که دست کمک را به سوی هموطنان دراز کنیم. چون می‌خواهیم مستقل باشیم و به هیچ دولتی وابسته نباشیم. اگر حمايت مردم را نداشتيم نمی‌توانستیم ۴۰سال در مقابل رژيم سرکوبگر آخوندي و دولتهاي مماشاتگر و معامله‌گر روی پای خودمان بایستیم».
نكته بسيار مهم و قابل توجه در رابطه با برنامه همیاری امسال، كه بسياري از همياران تماس گيرنده نسبت به آن تأكيد كردند، مقارن شدن همياري با ساير پیروزی‌های مقاومت در عرصه‌هاي ديگر از جمله اعتلاي جنبش دادخواهی قتل عام سال 1988 با ارايه گزارش جامع و بسيار قوي عفو بين الملل و پيش از آن شصت و پنجمين محكوميت نقض سيستماتيك نقض حقوق بشر رژيم ملاها توسط كميته سوم مجمع عمومي ملل متحد، بن‌بست لاعلاج ناشي از اجرايي شدن تحريمها كه گلوي سردمداران رژيم را بشدت مي فشارد، اوجگيري تخاصمات باندهاي درون رژيم آخوندي در مورد پيوستن يا نپيوستن به كنوانسيون اف اي تي اف (FATF) ، اعتلا و اوج گيري اعتراضات و تظاهرات ضدحكومتي در سراسر ايران و بطور خاص اعتراضات و اعتصابات كارگري در شهرهايي همچون اهواز، شوش و هفت تپه در استان خوزستان، اعتراضات و تظاهرات كشاورزان، تظاهرات و اعتراضات ساير اقشار منجمله كاميونداران، بازاريان و اصناف، معلمين، پرستاران، دانش آموزان و دانشجويان و... بود.
اعتراضات و اعتصاباتي كه همه مهره هاي رژيم از آن بسيار بيمناك هستند و مي گويند كه اين حركات اعتراضي «اصل نظام» و تماميت رژيم ولايت فقيه را نشانه گرفته و بدنبال سرنگوني آن است. خامنه اي در يكي از جلسات با اشاره به همين اعتصابها و اعتراضات مردمي، در حاليكه نمي توانست ترس و نگرانيش را مخفي كند؛ گفت «گراني و كمبود فلان كالا بهانه است، آنها اصل نظام را نشانه گرفته اند».
در يك كلام؛ بیست‌و‌سومین همیاری، نمايشي از اقتدار مردم و مقاومت و مجاهدين خلق ايران در مصاف با رژيم مستبد مذهبي حاكم و بصدا در آوردن شيپور پیروزی در حركت و گام نهايي آنها براي سرنگوني رژيم مستبد ولايت فقيه بود
@MajeedAbl


No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...