Friday 14 December 2018

رژيم ايران در محاصره آلترناتيو واقعي


رژيم ايران در محاصره آلترناتيو واقعي

عبد المجيد محمد ـ وكيل دادگستري*

رژيم ولايت فقيه حاكم بر ايران مدت 37 سال است كه در محاصره آلترناتيو واقعي خود قرار دارد. زمانيكه خميني هنوز در قيد حيات بود؛ خشم و كين خود را نسبت به اين آلترناتيو واقعي نتوانست كتمان كند و به زبان خاص خودش گفت: دشمن در بيرون از مرزهاي ايران نيست، بلكه در همين تهران و در زير چشمان من است.
اشاره خميني به مجاهدين خلق ايران بود كه او را واپس گرا و مرتجع توصيف ميكردند و هرگز حاضر نشدند هژموني فاشيستي او را كه تحت پوش دين تحميل مي كرد، بپذيرند. مجاهدين با پايگاه وسيع توده اي خواستار آزاديها در تماميت آن بودند. امري كه خميني و باند او هرگز حاضر و قادر نبودند آنرا بپذيرند و برسميت بشناسند. به همين دليل هميشه يك رويارويي آشكار بين هواداران مجاهدين و باندهاي فاشيستي چماقدار تحت نام «حزب الله» در همه شهرهاي ايران وجود داشت. مجاهدين با ظرفيت و صبر قابل تحسين با اين وضعيت برخورد كردند و قيمت بسيار سنگين، از جمله دهها كشته و صدها مجروح، نيز متحمل شدند تا بهانه اي به ديكتاتور حاكم براي سركوب بيشتر ندهند.
در 20 ژوئن 1981 خميني ماهيت واقعي خودش را نشان داد و دستور سركوب تظاهرات مسالمت آميز مجاهدين در تهران، كه نيم ميليون نفر در آن شركت داشتند، را صادر كرد. پاسداران اين تظاهرات را با مسلسل به رگبار بستند و صدها نفر را به خاك و خون كشيدند و هزاران نفر را نيز دستگير نمودند و از فرداي آن روز بسياري از دستگير شدگان را، بدون اينكه حتي نامشان مشخص شود، به جوخه هاي اعدام سپردند.
حاصل اين سركوب عريان بيش از 120 هزار اعدام است كه فقط 30 هزار تن از آنها با دستور و فتواي خميني در يك اقدام جنايتكارانه فراقضايي در تابستان 1988 بصورت جمعي قتل عام شدند.
رژيم فاشيستي حاكم برايران هميشه تلاش كرده است كه مقاومت و آلترناتيو حقيقي، با محوريت مجاهدين را، غيرمؤثر جلوه دهد؛ و با تشبث به اقدامات مختلف از جمله سركوب و اعدام هاي گسترده در ايران و موشكباران و قتل عام آنها در خاك عراق اين جنبش و آلترناتيو را نابود و يا لااقل تضعيف كند.
رژيم آخوندي كه با بحرانهاي عميق داخلي و با قيام و اعتصابات و اعتراضها و فعاليتهاي گسترش يابنده كانونهاي شورشي در سراسر ايران مواجه است؛ و از آنجا كه دوران طلايي داشتن پشتوانه اي مثل اوباما را نيز از دست داده است و حلقه تحريمها هر روز تنگ تر ميشود، تنها راه نجات خود را همچنان در ضربه زدن به اين آلترناتيو مي بيند. به همين خاطر براي مقابله با آن به هر اقدامي كه در توانش باشد دست مي زند. از جمله مي توان به تروريسم افسار گسيخته در اروپا و شيطان سازي از طريق شبكه هاي خبري دست نشاندگانش اشاره كرد.
تروريسم رژيم ملاها در اروپا طي سال 2018 ابعاد جديدي به خود گرفته است. چون اين رژيم سرنگوني و پايان خود را نزديك مي بيند و براي بقا به هر اقدامي متوسل مي شود تا شايد بتواند آلترناتيو واقعي خود را از سر راه بردارد. از جمله مي توان به اقدامات تروريستي رژيم در كشورهاي آلبانی، فرانسه، آمریکا و دانمارک (به ترتیب در مارس، ژوئن، اوت و سپتامبر ۲۰۱۸)؛ اشاره نمود.
توطئه رژيم ايران براي يك اقدام تروريستي بر عليه مجاهدين خلق ايران در ماه مارس امسال در آلباني (همزمان با جشن سنتي ايراني بنام نوروز)؛ كه خنثي شد و اين توطئه توسط نخست وزير آلباني، اعلام و افشا شد. 
تلاش رژيم ايران براي به خاك و خون كشيدن گردهمآيي سالانه مقاومت ايران در ژوئن امسال در ويلپنت پاريس و دستگيري فرمانده اين عمليات تروريستي بنام اسدالله اسدي از آن جمله است. وي هم اكنون در زندان دولت بلژيك و در انتظار محاكمه است. همچنين يك زوج شريك جرم او نيز زنداني و در انتظار محاكمه و مجازات هستند.
در يك اقدام تروريستي ديگر؛ رژيم ايران يكي از عناصر خود در كشور دانمارك را بكار گرفت كه اين توطئه تروريستي نيز ناموفق ماند و مأمور رژيم دستگير گرديد.
رژيم فاشيستي ايران در هر اقدام؛ از روي ناچاري آدرس آلترناتيو خود، يعني مجاهدين و شوراي ملي مقاومت ايران، را مي دهد. آلترناتيوي كه سازماندهي و قدرت حقيقي دارد و تلاشهاي پرهزينه رژيم براي معرفي آلترناتيوهاي مجازي و پوشالي نيز به جايي نرسيده است.
اينك شرايط داخلي و منطقه اي و بين المللي براي سرنگوني رژيم آخوندي از هر زمان مساعدتر است. رژيم و مزدورانش و لابي هايي كه منفعت خود را در بقاي اين رژيم مي دانند، تلاش دارند اينطور القا كنند كه اگر اين رژيم سرنگون شود وضعيت مانند سوريه و منجر به جنگ داخلي و هرج و مرج خواهد شد. هدف رژيم و لابي هايش اين است كه مردم و جامعه جهاني را متقاعد كنند كه بايد تن به همين رژيم بدهند.
اما؛ اين يك فريب بزرگ است. چون فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران در محاصره آلترناتيو قدرتمند خود و در شرايط سرنگوني قرار گرفته و بقاي خود را فقط در نفي اين آلترناتيو ميداند.
همياري با سيماي آزادي (تلويزيون رسمي مقاومت ايران)، كه از تاريخ 30 نوامبر تا پايان روز 2 دسامبر جاري ادامه داشت، يك پراتيك بسيار عالي براي سنجش ميزان همبستگي و انسجام جنبش مقاومت و مجاهدين خلق ايران بود.
اين همياري بوضوح نشان داد كه اين جنبش مستقل و متكي به خود است و به همين دليل است كه تا كنون برغم صدها توطئه و دسيسه بكار گرفته شده توسط رژيم و متحدانش دوام آورده و در ارادهاش براي سرنگوني رژيم ولايت فقيه كمترين خللي وارد نشده است.  
اين همياري همچنين به همگان نشان داد كه هواداران مقاومت وايرانياني كه به سازمان مجاهدين و مقاومت كمك مي رسانند، هيچ امتيازي براي خود قائل نيستند و همگي متحد تمام داراييها و تواناييهايشان را متمركز مي كنند تا اين رژيم سركوبگر و قرون وسطايي را سريعتر سرنگون سازند.
اتحاد مردم ايران با اين آلترناتيو اثبات مي كند كه تجربه سوريه در ايران تكرار شدني نيست. عليرغم اينكه مردم سوريه حداكثر فداكاري را بعمل آوردند؛ اما بدليل فقدان يك جنبش و مقاومت رهبري كننده، متأسفانه فداكاريها به ثمر نرسيد و رژيم مداخله گر ايران و بشار اسد و متحدانشان با ارتكاب شقي ترين جنايتها توانستند اپوزيسيون را عقب برانند. اما در ايران آلترناتيو و مقاومت سازمانيافته و رهبري كننده وجود دارد. مقاومتي كه برنامه ها و استراتژي و سياستهايش را فقط مصالح عاليه مردم ايران تعيين مي كند.
تجربه چهار دهه گذشته نشان داده است كه سازمان مجاهدين خلق و شوراي ملي مقاومت ايران تنها نيرويي هستند كه براي مقاومت و مبارزه بر عليه فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران و سرنگوني آن به اتم وجه قيمت داده اند و قادر هستند اوضاع در ايران را تغيير بدهند.
اين مقاومت ديدگاههاي دموكراتيك خود براي ايران فردا را در قالب طرحها و برنامه هاي شوراي ملي مقاومت براي دوران بعد از سرنگوني ملاها به تصويب رسانده و در معرض قضاوت همگان قرار داده است.
در رأس اين برنامه ها؛ مي توان به پلاتفرم ده ماده اي خانم مريم رجوي، رئيس جمهور منتخب همين مقاومت، اشاره نمود كه خواهان ايراني دموكراتيك، صلح جو و متكي به حاكميت مردم و قانون و عدالت اجتماعي است.
استقبال و پشت گرمي مردم ايران به آلترناتيو دموكراتيك شوراي ملي مقاومت براي جهان و بطور خاص اروپا كه همچنان چشم به اصلاح رژيم ايران دوخته است؛ يك پيام بسيار روشن دارد.
پيام اين است كه رژيم فاشيستي حاكم بر ايران اصلاح پذير نيست و همانطور كه مقاومت ايران هميشه گفته و تكرار كرده است «افعي هرگز كبوتر نخواهد زاييد».
بنا بر اين رژيم قرون وسطايي ولايت فقيه هرگز اصلاح نخواهد شد. بر روي اسب مرده اي مانند آخوند حسن روحاني و اصلاح طلبان قلابي درون حكومت نبايد سرمايه گذاري كرد.
وقت آن است كه همه دولتها و بطور خاص مماشاتگراني كه دست در دست رژيم ايران دارند و به آن كمك مي رسانند از آن روي برگردانند و در سمت مردم و مقاومت ايران قرار بگيرند و حق آنها براي مقاومت و خواسته آنها براي سرنگوني رژيم فاشيستي حاكم را برسميت بشناسند.
مردم و مقاومت ايران به چيزي كمتر از اين هرگز رضايت نخواهند داد.
@MajeedAbl

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...