Thursday 12 April 2018

جنگ طلبي شيوه شناخته شده رژيم ولايت فقيه


جنگ طلبي شيوه شناخته شده رژيم ولايت فقيه

بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري  


رژيم ولايت فقيه قريب به 40 سال است كه بر ايران حاكم شده است. اين رژيم به معني واقعي كلمه حاكميت مردم را غصب كرده و با استناد به تز ولايت فقيه خود را براي دخالت در تمام امور مردم ايران و حتي خصوصي ترين مسايل آنها ذيصلاح مي داند. براساس همين تز ارتجاعي و قرون وسطايي؛ ولي فقيه همه ملتهاي مسلمان را نيز جزيي از «امت» تحت حاكميت خود تلقي مي كند و داعيه امپراتوري اسلامي را در سر مي پروراند و مي خواهد به سبك قرون گذشته با لشكركشي ساير سرزمين ها را تحت فرمانروايي خود دربياورد.
اولين قرباني اين توسعه طلبي سرزمين و مردم عراق بودند كه با توجه به بافت اكثريت شيعي اين كشور و با شعار عوام فريب «فتح قدس از طريق كربلا» ميليونها انسان بي گناه در دو كشور طرف جنگ قرباني شدند. خميني تصرف عراق را حق مسلم خود مي دانست. به همين دليل تا وقتي رمقي داشت نعره جنگ جنگ تا آخرين خشت خانه هاي تهران را سر داد. ولي در جولاي 1988 مقاومت ايران، جام زهر آتش بس را به خميني خوراند و او را به تسليم كشاند.
بقاياي همين رژيم كه رهبري آن «بطور موقت» به علي خامنه اي سپرده شد همچنان بر همان سياق و همان شيوه بر طبل جنگ و بحران مي كوبند و سپاه پاسداران بعنوان بازوي اصلي ولي فقيه در اين رابطه هر چه در توان داشت براي ايجاد جنگ و صدور بحران و حمايت از تروريسم بكار گرفته است. جدي ترين فاكت آن حضور سپاه پاسداران در خاك سوريه و كشتن صدها هزار تن از مردم بي گناه و آواره كردن ميليونها سوري است. همه مقامات رژيم از جمله خامنه اي به حضور در خاك سوريه نه تنها اذعان مي كنند بلكه آنرا مايه افتخار هم مي دانند و صراحتا اعتراف كرده اند كه اگر در دمشق و حلب نجنگند مجبورند در شهرهاي ايران با مردم بجنگند. كما اينكه در انتفاضه سراسري مردم ايران در ماه ژانويه ديديم كه در 142 شهر ايران مردم بپاخاستند و با شعار مرگ بر خامنه اي و مرگ بر ديكتاتور انزجار خود از اين رژيم را ابراز داشتند. رژيم نيز بيش از 50 نفر را با شليك مأموران مسلح سركوبگر به قتل رساند و حداقل 8000 تن از معترضان را دستگير كرد كه 15 نفر از آنها زير شكنجه كشته شدند.
خامنه اي در پيام و سخنراني نوروزيش (سال جديد ايراني) در 20 و 21 ماه مارس به ضعيف شدن رژيمش و اينكه توان پاسخگويي به خواست اكثريت مردم را ندارد و عدالت برقرار نشده است اذعان كرد.
طي روزهاي اخير موضوع انتخاب جان بولتون بعنوان مشاور امنيت ملي آمريكا يكي از خبرسازترين موضوعات شده است. رژيم ولايت فقيه نيز وارد ميدان شده تا جنگ طلبي ها و بحران آفريني هاي خود را زير اين خبرسازي پنهان كند. به همين دليل انتخاب بولتون را همه رسانه هاي حكومتي منعكس كرده و اينطور وانمود مي كنند كه بولتون براي جنگ آفريني انتخاب شده است. رژيم جنگ طلب و سركوبگر حاكم بر ايران براي اين ادعاي خود به هر خس و خاشاكي نيز متوسل شده است. از جمله اينكه در خبرگزاريهاي خود نقل قول هايي را از افراد ناشناس و غيرمعروف درج مي كند و مدعي مي شود كه «انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی از سوی رئیس جمهور آمریکا به روشنی نشان می دهد که واشنگتن جنگ های بیشتری می خواهد. اين تغییر برای چشم انداز صلح و امنیت جهانی، کاملا نگران کننده است. انتخاب جان بولتون تندرو به عنوان مشاور امنیت ملی نشان می دهد که آمریکا قصد به راه انداختن جنگ های جدیدی را در برخی جبهه ها از جمله ایران دارد.»
علاوه بر اين شبكه خبري امتداد نيوز رژيم در تاريخ 28 مارس به نقل از فردي بنام گراس كاپ، كه او را تحليلگر و استاد برجسته علوم سياسي معرفي كرده، نوشته است كه «بولتون یک فرد کاملا مطلوب برای حمایت از تمایل علنی ترامپ است تا به توافق هسته ای ایران پایان دهد یا از طریق مذاکره مجدد به دنبال اصلاح آن باشد.»
اما واقعيت چيست؟
ضرب المثل ايراني مي گويد: وقتي كه چوب را برداري گربه دزد حساب كار خودش را مي كند.
واقعيت كه است كه رژيم ولايت فقيه مي خواهد با دامن زدن به ادعاي جنگ طلبي ديگران، بحران آفريني و جنگ طلبي خودش را كتمان كند. اين واقعيت اثبات شده است كه کسی جز آخوندهاي مستبد که مردم ایران را برای۴ دهه سرکوب کرده اند؛ جنگ ديگري در كار نيست. بنا بر اين جنگ طلب خواندن جان بولتون فقط یک فریب آخوندي است که رژيم ولايت مي خواهد بحران آفريني هايش در خاورمیانه را بپوشاند.
واقعيت اين است كه رژيم ايران از سرنگوني و تغییر خودش مي ترسد چون تنها راه احیای صلح و عدالت اجتماعی برای 80 میلیون ایرانی و پایان دادن به جنگ در سراسر خاورمیانه سرنگون كردن اين رژيم مستبد و جنگ طلب است .
مردم ایران از دیکتاتوری فاشيسم مذهبي حاكم بر كشورشان منزجرند. آنها در آرزوی آزادی، عدالت، دموکراسی و حکومت قانون هستند ولی سپاه پاسداران و نيروهاي سركوبگر رژيم ولايت فقيه مردم معترض را كه خواهان سرنگوني رژيم هستند بیرحمانه سرکوب مي كنند.
مردم ايران به يك نيروي آزاديخواه و پيشتاز بنام مجاهدين خلق ايران و يك آلترناتيو به خوبي سازمانيافته و مجرب بنام شوراي ملي مقاومت و نيروهاي فعال و فداكار بنام كانون هاي شورشي در داخل ايران متكي هستند و عزم جزم كرده اند كه امسال اين رژيم را سرنگون و يك حكومت مردمي را جايگزين سازند. اين واقعيتي است كه رژيم ايران مي خواهد آنرا بپوشاند و به همين دليل وارونه گويي مي كند و اتهام جنگ طلبي را متوجه ديگران مي سازد.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...