Wednesday 21 June 2017

روحاني آخــــرين رئيس جمهور آخوندها!




روحاني آخــــرين رئيس جمهور آخوندها!




المحامي عبد المجيد محمد             abl.majeed.m.gmail.com
آخوندهاي حاكم بر ايران روز جمعه 19 ماه مي با تقلبات گسترده، كه حتي بالاترين مهره هاي رژيم از جمله احمد جنتي رئيس شوراي نگهبان و موحدي كرماني و احمد خاتمي از مهره هاي باند خامنه اي و امامان جمعه تهران نيز به آن اذعان كردند، رئیس جمهور آینده خود را از صندوق ها بيرون کشيدند. آنطور كه ستاد انتخابات وزارت كشور رژيم اعلام كرده بود؛ بیش از ۱۶۰۰ نفر به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده بودند، اما فقط شش نفر از آنها توسط شورای نگهبان، كه همگي مهره هاي دستچين شده خامنه اي هستند، تأیید صلاحيت شدند. در اين باصطلاح انتخابات، آخوند شياد حسن روحاني بر مهره مطلوب خامنه اي ابراهيم رئيسي جلاد پيشي گرفت و بعنوان رئيس جمهور 4 سال آينده نظام معرفي گرديد.
پر واضح است كه روحاني در كار و پيشبرد امور حكومتي با خامنه اي راهی سخت و پرمشقت در پیش رو خواهد داشت. طبق قانون اساسي رژيم آخوندها؛ رئيس جمهور بعد از ولي فقيه قرار است كه قدرتمندترين پست حكومتي باشد. طبق همين قانون رئیس جمهور به عنوان یک مقام انتخابی باید از حمایت مردم برخوردار باشد. در حالی که عملا ولی فقیه فصل الخطاب در همه مسايل و امور حکومتی است.
خامنه ای ولي فقيهي است كه بدون داشتن صلاحيت رهبري با مهندسي كه هاشمي رفسنجاني در خبرگان آخوندي سردمدار آن بود به ولايت فقيهي منصوب شد و اين واقعه در حالي بود كه خود خامنه اي در دهه 80  میلادی رئیس جمهور رژيم بود. بنابراین او به خوبي می داند که رئیس جمهور از چه ميزان قدرت عمل و تصميم گيري برخوردار است.

پیروزی روحانی در انتخابات سال ۲۰۱۳ نيز دهن کجی آشكاري به سیاست های انقباضي خامنه ای بود که به انزوای بین المللی و تحریم های اقتصادی مهلك منجر شده بود. در مماشات غرب با رژيم؛ توافق هسته ای روحانی با آمريكا يك سياست گشايش و راه تنفس براي رژيم محسوب مي شد و برغم مخالفت هاي ظاهري، اصل موضوع توسط خود خامنه اي مهندسي و ديكته مي شد و روحاني نيز كرارا و از تريبونهاي مختلف به اين موضوع اشاره كرده است كه در زمينه هسته اي هر اقدامي كه وي و تيم مذاكرات كرده اند با رهنمود و اشارات خامنه اي بوده است. كما اينكه اخيرا نيز در سختي هاي راه در پيشرو روحاني به گلايه گفت سختهايش و اينكه با چه مشكلاتي مواجه بوده است را در يادداشتهايش مكتوب خواهد كرد. اما برغم همه اين مشكلات؛ توافق برجام بزرگترین دستاورد دیپلماتیک روحاني در تاریخ رژيم ولايت فقيه محسوب مي شود كه خواه ناخواه به اسم او به ثبت رسيده است. اما در عمل مشاهده شد كه چه در مناظره هاي نمايشي و چه در شعارهاي انتخاباتي يكي از موضوعات چالش برانگيز برعليه روحاني همين توافق و مذاكرات هسته اي بود. شخص خامنه اي نيز بارها از خرابي وضعيت اقتصادي و بي حاصل بودن توافق هسته اي (برجام) سخن به ميان آورده است.
در دور دوم رياست جمهوري؛ روحانی بر موج گسترش آزادی های مدنی و منشور حقوق شهروندي سوار شده است. امري كه هرگز خامنه اي آن را تحمل نخواهد كرد. چون اين همان جام زهر حقوق بشر است كه خامنه اي و تماميت رژيمش بشدت از آن گريزان هستند و اين خود مي تواند آغازگر يك تنش جدي ميان خامنه اي و روحاني باشد.
اين تنش جدي از آنجا ناشي مي شود كه خامنهاي در منصب ولايت فقيه ميخواهد حکومتش ساختار مذهبي داشته باشد تا بتواند در سايه آن هژموني خود را حفظ و اعمال كند امري كه با سياست جهاني و امر ديپلماتيك و اینکه درها به روی مناسبات بین المللی باز شود ذاتا در تعارض و متفاوت است. چون رئيس جمهور ولو در لباس شيادي شعارش تجارت آزاد و گسترش آزادی های فردی و رعايت حقوق شهروندي است. در حاليكه خامنه ای در رابطه با آنچه كه آرمان های انقلابی مينامد علي الاطلاق اهل مصالحه و سازش نيست. همين اختلاف ديدگاه بين «رهبر» و «رئيس جمهور» تا جايي ادامه مي يابد و پيش مي رود كه طلسم اختناق ميشكند و آنگاه رئيس جمهور «منتخب» به همراه ولي فقيه منصوب هر دو به زباله دان تاريخ خواهند پيوست و همانطور كه خامنه اي مكررا گفته است و ميگويد ديگر «نه از تاك نشان مي ماند و نه از تاك نشان». به همين دليل است كه بازنده اين انتخابات قلابي و نمايشي تماميت رژيم و برنده واقعي آن مقاومت و مردم ايران هستند.
اينچنين نام روحاني نيز بعنوان «آخرين رئيس جمهور اسلامي ايران» در يك حكومت تقريبا 40 ساله سراسر از اعدام و شقاوت و ددمنشي و سفاكي باقي خواهد ماند. همانطور كه نام همه ديكتاتوري هاي بدنام در تاريخ باقي مانده است.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...