Wednesday 21 June 2017

جاي شهيد و جلاد عوض نمي شود!



جاي شهيد و جلاد عوض نمي شود!




المحامي عبد المجيد محمد                          abl.majeed.m@gmail.com

در تابستان سال 1988 سي هزار زنداني سياسي با فتواي خميني و توسط هيئتي موسوم به «كميته مرگ» اعدام شدند. اين كميته چهار عضو داشت كه يكي از آنها ابراهيم رئيسي بعنوان معاون دادستان بود كه در انتخابات نمايشي رياست جمهوري اخير رژيم توسط باند خامنه اي براي رياست جمهوري كانديدا شده بود.
در گردهمآيي سال 2016 مقاومت ايران در پاريس؛ «جنبش دادخواهي قتل عام شدگان» توسط خانم مريم رجوي اعلام گرديد و ايشان خواستار دستگيري و محاكمه و مجازات آمران و عاملان اين جنايت ننگين، شدند.
فراخوان به اين جنبش در داخل ايران با استقبال گستردهاي مواجه شد بنحوي كه تماميت رژيم آخوندها را به چالش دادخواهي كشيد. چون تماميت اين رژيم طي ساليان متمادي تلاش كرده بود كه اين جنايت به فراموشي سپرده شود و از خاطره ها محو گردد. حتي شخص خامنه اي كه در مهندسي كردن همه انتخابات رياست جمهوري نقش اول را دارد؛ در اين دوره مهندسي كرده بود كه كانديداي مطلوب خودش يعني آخوند ابراهيم رئيسي را بعنوان رئيس جمهور از صندوق بيرون بكشد؛ ولي در اين مهندسي شكست سختي را متحمل شد و يك تنش و چالش جدي در رأس هرم قدرت ولايت فقيه بوجود آمد.
خامنه اي خشم و غيظ خود را بخاطر شكست اين مهندسي و منفوريت غيرقابل پيش بيني او در رابطه با ابراهيم رئيسي را نتوانست كتمان كند بنحوي كه روز 4 ژوئن به بهانه سالمرگ خميني اظهاراتي كرد كه با منطق سياسي و حقوقي همخواني ندارد. وي در بخشي از صحبت هاي خود گفت:
« من توصیه میکنم به کسانی که اهل فکرند، اهل تأمّلند و راجع به دهه‌ی ۶۰  قضاوت میکنند، جای شهید و جلّاد عوض نشود! در دهه‌ی ۶۰، ملّت ایران مظلوم واقع شد»... (اشاره است به افشاگري هاي مقاومت ايران و اعلام جنبش دادخواهي توسط خانم مريم رجوي راجع به اعدام ها و قتل عام ارتكاب شده در تابستان 1360 تا 1367 شمسي برابر با 1981 تا 1988 ميلادي كه در نوار منتشره با صداي آقاي منتظري نيز به اين جنايت اشاره شده است)».
در كشورهاي تحت سلطه ديكتاتوري اين كلمات معناي خاص دارد و اشاره به ظلم و ستمي است كه توسط حكومت عليه قربانيان و خانوادههاي آنها بكار مي رود. چون ديكتاتورها هميشه گناه قتل عام ها و كشتارها را به گردن خود قربانيان مي اندازند. شيوه كثيفي كه 38 سال است رژيم ولايت فقيه عليه مردم ايران بكار گرفته است.
این اظهارات خامنه اي بعد از شكست مهندسي انتخابات رياست جمهوري در حالی صورت مي گيرد كه مسئولان حكومتي و رسانه هاي وابسته به آن در مورد اعدام‌های گروهی دهه 80 به‌ویژه اعدام‌های تابستان سال 1988، چند دهه سكوت آگاهانه اختيار كردند و صرفا بعد از اعلام جنبش دادخواهي توسط خانم مريم رجوي و بدنبال انتشار یک فایل صوتی از آیت‌الله منتظری، قائم مقام وقت خميني، اين سكوت معنادار شكسته شده است و خود خامنه اي نيز به آن اعتراف مي كند.
آقای منتظری در دیدار با هیئت تصمیم‌گیرنده اعدام‌ها که از جمله ابراهیم رئیسی نامزد باند نزديك به خامنه اي در انتخابات رياست جمهوري اخیر و مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری كابينه روحاني و را شامل مي شود، آنها را در زمره «بزرگترین جنایتکاران تاریخ ایران» توصیف کرده بود.
در دوران باصطلاح تبليغات كانديداهاي دست چين شده براي رقابت انتخاباتي در همه جاي ايران نام ابراهيم رئيسي مساوي با جلاد ذكر مي شد و هيچ كجا نبود كه مردم نام او را با پيشوند يا پسوند «جلاد» بكار نبرند. لذا اظهارات خامنه اي بعنوان ولي فقيه رژيم آخوندي و بكار بردن كلمه «جلاد» و اينكه نبايد با «شهيد» عوض شود ضعف آشكار و تدافع زبونانه او را به نمايش مي گذارد. چون شعار مردم ايران در دوره انتخابات قلابي رژيم اين بود كه «نه شياد و نه جلاد، نه عمامه سفيد و نه عمامه سياه بلكه سرنگوني ولايت فقيه». بنا بر اين قالب كردن كلمه «شهيد» در يك سخنراني رسمي چيزي جز دريافت ضربه مهلك از سوي مقاومت و مردم ايران توسط ولي فقيه قابل تفسير نيست. واقعيت انكارناپذير اين است كه قتل عام سال 1988 و جنبش دادخواهي آن در ايران فراگير و به يك مسأله حاد روي ميز ولايت فقيه تبديل گرديده است و ولي فقيه درمانده نمي تواند با شيوه بازي با كلمات اين مسأله را از روي ميز خود بردارد و بايد به آن پاسخ بدهد.
همچنانكه در داخل ايران جنبش دادخواهي قتل عام شدگان فعال و به مسئله ولي فقيه تبديل شده است، در خارج از ايران نيز در گردهمآيي پاريس بتاريخ اول ژوئيه 2017 بنام جنبش دادخواهي قتل عام شدگان؛ ايرانيان خارج از كشور صداي دادخواهي و مظلوميت قتل عام شدگان را به گوش جهانيان خواهند رساند و محاكمه و مجازات آمران و عاملان قتل عام سي هزار زنداني سياسي در تابستان سال 1988 را فرياد خواهند كرد و به گوش ولي فقيه رژيم ايران خواهند رساند كه تاريخ و وجدان بشريت بيدار است و هر گز جاي شهيد و جلاد عوض نمي شود. آنكه جاي مظلوم و قرباني را عوض مي كند ديكتاتورهايي مثل خامنه اي هستند.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...