Thursday 4 April 2019

سيل ويرانگر ناشي از حكومتي ويرانگر و ضد مردم ايران


سيل ويرانگر ناشي از حكومتي ويرانگر و ضد مردم ايران

عبد المجيد محمد ـ وكيل دادگستري

نويسنده حقوقي و كارشناس مسايل ايران



در پنجمين روز از شروع سال جديد ايراني كه از 21 مارس شروع شد 27 استان از 31 استان ايران را سيل ويرانگر دربرگرفت و بسيار از خانواده هاي ايراني را داغدار و خسارت ديده كرد.
مردم ايران كه 40 سال است انواع و اقسام ظلم و ستم و تعدي و تجاوز و سركوب و جنگ افروزي اين رژيم را متحمل شده اند؛ اينبار تلفات و ضايعات و خسارات جبران ناپذيري را بخاطر بي كفايتي و ضدمردمي بودن هيئت حاكمه متحمل شدند.
بسياري از مردم سيلزده تنها امكان خود را كه سرپناهشان يا زمين كشاورزيشان يا مغازه و دكان كاسبي شان و يا خودروي مخصوص حمل بارشان و يا مسافربري و امرار معاش آنها بود را از دست دادند و دردي بردردهاي آنها اضافه شد.
اينكه باران ببارد و سيل جاري شود و يا حوادث طبيعي ديگري رخ بدهد امري عجيب و غريب و غيرقابل پيش بيني نيست و بسياري از كشورها در جهان با چنين مصيبت ها و حوادث و سوانح غم انگيزي مواجه مي شوند. ولي آنچه در ايران اتفاق مي افتد با هيچ كشور ديگري در دنيا قابل مقايسه نيست.
سؤال اين است كه چرا؟
پاسخ در خلاصه ترين شكل بي كفايتي و ضدمردمي بودن هيئت حاكمه است.
رأس الفساد از شخص خامنه اي و خانواده اش شروع مي شود كه ميلياردها دلار پول و دارايي و ثروت مردم ايران را چپاول كرده اند. براساس اطلاعات موجود دارايي هاي خانواده خامنه اي كه توسط فرزندش مجتبي خامنه اي اداره و مديريت مي شود بالغ بر 95 ميليارد دلار است.
سپاه پاسداران بعنوان امپراتوري مالي تحت حمايت خامنه اي صدها ميليارد دلار امكانات و ثروت دارد و در همه پروژه هاي ايران سهميه و نقش دارد. بنحويكه در هر موضوعي رد و اثر و نقش سپاه پاسداران برجسته و بارز مي شود. صنايع نظامي، صنايع آهن و فولاد، شركتهاي بزرگ حمل و نقل، شركتهاي بزرگ ساختمان سازي و شهرك سازي؛ شركتهاي بزرگ راهسازي، شركتهاي بسيار بزرگ كشاورزي، شركتهاي بسيار بزرگ وارادات و صادرات و كنترل گلوگاهها و گذرگاههاي هوايي و زميني و آبي و راه آهن...
تمام پروژهايي كه توسط سپاه پاسداران با حمايت خامنه اي به اجرا گذاشته شده است فقط براي انباشت سرمايه و چپاول توسط اين ارگان بوده تا صرف دخالتهاي رژيم در منطقه و بخصوص صرف حمايت از تروريسم توسط جرياناتي مثل حزب الشيطان لبنان بشود.
هر چقدر پروژه هاي سپاه پاسداران بيشتر به اجراء گذاشته شده مردم محروم و ستمديده ايران بيشتر ضرر و زيان ديده اند.
از جمله بسياري از جاده هايي كه در ايران توسط بخش مهندسي سپاه پاسداران ساخته شده اند خارج از استانداردهاي مهندسي راه سازي بوده است. در جاري شدن سيل در شهر شيراز و بخصوص در دروازه ورودي آن بنام دروازه قرآن اين موضوع بعيان اثبات شد. چون اتوبان ورودي به شهر شيراز روي مسيلي ساخته شده است كه براي كاناليزه كردن آبها و بارانهاي شديد فصلي اين منطقه بوده و سپاه پاسداران براي اينكه بيشتر چپاول و كمتر هزينه كند از مسيل كه نياز به كار مهندسي و تسطيح كمتري داشته استفاده كرده است و در نتيجه بدليل بارش شديد باران و جاري شدن سيل كل اتوبان مزبور را آب فرا گرفت و كليه خودروهاي موجود در اين مسير را با خود برد.
براساس گزارش رسانه ها؛ صمد رجاء شهردار شهر شيراز طي سالهاي 2003 تا 2005 گفته است: مهمترين مسيل ها در شيراز به جاده هاي عمومي پر از اشغال و زباله و باقيمانده هاي آسفالت تبديل گشته و همين مسئله باعث جاري شدن سيل در شهر شيراز و اين حادثه غم انگيز شد.
اين است ماحصل 40 سال خيانت و جنايت و چپاول هيئت حاكمه ايران.
نكته بسيار قابل توجه اينكه برغم وضعيت فوق العاده و نابسامانيها و خسارات و ضايعات فوق العاده در مناطق سيلزده، رژيم حاكم بر ايران بجاي كمك رساني و التيام بخشيدن به دردها و رنجهاي مردم سيلزده و مصيبت ديده بعكس برعليه آنها فضاي امنيتي و سركوبگرانه ايجاد كرده است.
سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر مانند نيروي انتظامي بجای کمک‌رسانی تلاش میکنند از حرکتهای اعتراضی مردم جلوگیری کنند. به همين دليل رژیم از اطلاع رساني و اعلام آمار واقعی قربانیان خودداری و سانسور شديد ايجاد كرده است.
پاسدار ایوب سلیمانی جانشین نیروی انتظامی گفت ”تأمین امنیت مهمترین مسأله مناطق سیل زده“ است و ”گشتهای انتظامی استقراری و سیار با همکاری بسیج و سپاه همچنین ایست و بازرسی در نقاط مختلف شهرهاي سيلزده از اقداماتی است که به‌منظور پیشگیری از جرایم و آسیب‌های احتمالی با تمام امکانات و تجهیزات باید برقرار شود“.
در شهر تاريخي شيراز كه در اثر سيل خسارات كلاني را متحمل شده است؛ رژيم جو امنيتي بسيار شديد ايجاد كرده است. خبرها حاكي از آن است كه براي جلوگيري از شورش و اعتراضات مردم، به دستور خامنه اي وزير اطلاعات رژيم به اين شهر اعزام شده تا جو رعب و وحشت بيشتري ايجاد كند.
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ايران ضمن تسلیت به مردم مصیبت زده، از عموم مردم بویژه جوانان خواست تا به هر طریق که می‌توانند به‌عملکردهای رژیم آخوندی در مقابله با سیل، دست به اعتراض بزنند و رژیم را مجبور کنند که امکانات سپاه و بسیج را در اختیار مردم بگذارد تا خود مردم از فجایع هولناک تر در نقاط مختلف کشور جلوگیری کنند.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...