Tuesday 20 March 2018

ديكتاتوري ولايت فقيه در آتش قيام


ديكتاتوري ولايت فقيه در آتش قيام
به مناسبت چهارشنبه سوري 

بقلم: عبد المجيد محمد وكيل دادگستري 



رژیم ولايت فقيه حاكم بر ايران با درس گرفتن و تجربه قيام مردم ايران در ماه ژانويه از مدتی قبل اقدامات و آماده‌سازیهاي گوناگون برای مقابله با چهارشنبه‌سوری را شروع کرد.
اقدامات وحشت زده و سركوبگرانه رژيم حول دو محور اصلي بود: یک سري اقدامات رو به مردم با تهدید و خط و نشان کشیدن شروع شد و در گام بعد با عقب‌نشيني دست به دامان خانواده‌ها شد که مواظب جوانان خود باشند تا در كوچه ها و خيابان شهرها آتش افروزي نكنند.
مجموعه دوم اقدامات در رابطه با بكارگيري نیروهای سرکوبگر بود كه به سازماندهی و آمادهباش و تقویت امکانات آنها پرداخت.  از جمله اينكه به گردانهاي موسوم به عاشورا و الزهراء دستور آماده باش داد و آنها را مكلف نمود تا هر آنچه تهديد ايجاد مانع و اغتشاش و يا آتش زدن دارد را از بين ببرند. مثلا بايد كليه منابع زباله تخليه شوند تا مبادا در آنها چوب و كارتن و اشيايي باشد كه قابل آتش زدن باشد. توزيع سوخت سيار ممنوع شده است. اقدامات مشدده ديگري نيز صورت گرفته است.
خامنه‌ای نيز در صحبتی که روز پنجشنبه 8 مارس به بهانه روز جهاني زن برای گروهی از نیروهای دست چين شده اش داشت؛ از جمله گفت دشمن در پی این است که در اسفند ماه (ماه مارس ميلادي) کار رژیم را تمام کند. پيش از اين نيز خامنه اي در تاريخ 8 ژانويه ترس و نگراني از سرنگوني رژيمش را اينطور ابراز داشت و نيروهاي رژيمش را ترساند كه «ضلع سومي» در كار است و طرح و برنامه دارد تا رژيم ولايت فقيه را سرنگون كند.
واقعيت اين است كه ترس سراپاي رژيم ولايت فقيه را فرا گرفته است. علت اين است كه دوماه پیش، اين رژيم یک قیام بزرگ با شعار محوری مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر ديكتاتور را پشت سر گذاشته و اکنون در ايام چهارشنبه‌سوری جامعهٴ ایران در فضای قیام و انقلاب قرار دارد. طبعاً در چنین شرایطی رژیم در بازنگري به قيام مستمر دو ماه گذشته چنين نتيجه گيري مي كند كه وقتی جرقه قیام نسبت به گرانی از شهر مشهد شروع شد و در عرض یک روز به سراسر ایران و 142 شهر گسترش یافت، اكنون در چهارشنبه‌سوری بسيار با تجربه تر و مهیاتر به ميدان خواهد آمد.
يكي از تئوريسين ها و تحليلگران رژيم بنام سعيد حجاريان در رابطه با قيام ماه ژانويه گفته بود كه قيام ممكن است در ظاهر فروكش كرده باشد ولي اين مثل موج دريا است كه وقتي محو مي شود پس از چندي با قدرت تخريبي به مراتب بيشتر و مهيب تر برمي گردد. اين همان ترس واقعي تماميت رژيم سركوبگر ولايت فقيه است كه بر زبان ولي فقيه و مهره هاي آن جاري مي شود.
اگر به رسانه هاي رژيم مراجعه شود مملو از اين نگراني و ترس است. از دادستان كل رژيم تا دادستان شهرستانها و مهره هاي امنيتي همگي در كري يكنواخت مي گويند: «دشمن در حال برنامه‌ریزی است تا از روزنه چهارشنبه‌سوری برنامه‌های شوم خود را پیاده کند.»
يكي از مهره هاي باصطلاح اصلاح طلب بنام آخوند عبدالله نوری كه قبلا سمت وزارت كشور همين ررژيم را داشته و طبعا در كسوت يك مقام امنيتي معناي حرفهايش را خيلي خوب مي فهمد گفته است: «آیا عاقلانه است که در مقابل براندازان ‏ که ‏کسی نمی‌داند ‏چه در سر ‏دارند، ساکت باشيم؟»
وي در ترس از فروپاشي و سرنگوني رژيم ولايت فقيه نگراني و ترس خود را اينطور بارز مي كند كه «به نظر من یک جریانی در کار است كه هر روز در کشور یک بحرانی ایجاد می‌شود.»
اينچنين تماميت رژيم، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، كه سر و ته يك كرباس هستند و از نظر مردم ايران هيچ فرقي با هم ندارند، وقتي كه سرنگوني رژيم در چشم انداز قرار مي گيرد يك دل و يك زبان مي شوند و همه توجه خود را متوجه «دشمن مشترك» مي كنند. گرچه آنها بصراحت از مجاهدين بعنوان «دشمن» اصليشان اسم نمي برند ولي همه مردم ايران مي دانند كه تنها همآورد اين رژيم مجاهدين خلق ايران و مقاومت سازمانيافته آنها است. امسال فراخوان مناسبت ملي چهارشنبه سوري و تبديل آن به كارزار گسترده سرنگوني توسط مجاهدين و نيروهاي آنان در داخل ايران اعلام شد و اين همان ترس واقعي ديكتاتوري ولايت فقيه است كه از آتش چهارشنبه سوري مي ترسد و سرنگوني خود را در آن مي بيند. اين همان دشمني است كه خامنه اي بصراحت از آن بعنوان ضلع سوم سرنگون كننده اسم مي برد و خواب از چشمان او ربوده و او را سرنگون مي سازد.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...