Saturday 8 July 2017

آفتاب تغيير بر ايران تابيده است



آفتاب تغییر بر ایران تابیده است
سه حقيقت اساسي و سرنگوني استبداد مذهبي حاكم بر ايران
وكيل عبد المجيد محمد        abl.majeed.m@gmail.com



گردهمآيي بسيار با شكوه ايرانيان روز شنبه اول جولاي در ويلپنت پاريس برگزار شد. در اين گردهمآيي علاوه بر يكصد هزار تن از ايرانيان، صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان طراز اول بین‌المللی و هیأت‌های قانونگذاران و شخصیت‌های برجسته از ۵ قارة جهان شركت داشتند. اين گردهمآيي اولين اجتماع بزرگ ايرانيان پس از انتقال جمعي همه مجاهدان از زندان ليبرتي در عراق به آلباني بود. ايرانيان حاضر در سالن ويلپنت پاريس از طريق ويدئو با مجاهدان مستقر در آلباني در ارتباط بودند. در واقع اين گردهمآيي بسيار پر معني در دو مكان جغرافيايي ولي مشخصا يك محتوا و يك مضمون و يك پيام داشت.
پيام اين گردهمآيي اقتدار انكارناپذير مقاومت ايران با حمايت هاي بين المللي براي سرنگوني استبداد مذهبي حاكم بر ايران بود. اين معنا را از پيام ها و سخنرانيهاي ايراد شده در گردهمآيي به خوبي مي توان دريافت.
ژیلبر میتران؛ رئیس بنیاد دانیل میتران طي سخناني گفت: من باید به برگزارکنندگان، پیام قدردانی فرانسوا اولاند را برسانم ایشان به‌خاطر دعوتی که از او برای شرکت در این گردهمایی به‌عمل آوردید گفته‌اند که توجهشان را به وضعیت حقوق بشر در ایران هم‌چنان ادامه خواهند داد.
شهردار رودی جولیانی در يك سخنراني بسيار پرشور گفت: بیش از هر چیز به این دلیل از حضور در اینجا خوشحالم که سرانجام می‌توانم بگویم و احتمالاً می‌توانم این‌را با میزان بسیاری از اختیارات بیان کنم كه دولت ایالات متحده از شما حمایت می‌کند ما پشت شما هستیم و با ارزش‌های شما موافقیم. زمان تغییر رژیم در ایران فرا رسیده و این اجتناب‌ناپذیر است و اتفاق خواهد افتاد ولی باید کاری کنیم که این اتفاق همین الآن رخ بدهد. در رابطه با ایران، یک آلترناتیو وجود دارد و این آلترناتیو شما هستید، یک آلترناتیو دموکراتیک، نیرویی برای تغییر، به‌خوبی سازمان‌یافته، برخوردار از حمایت مردمی و شبکة گسترده‌یی از حامیان. می‌توانم اینجا بایستم و بگویم: شما، من، دولت من و رهبری شما به رژیم ایران تماماً به شیوة مشابهی می‌نگریم این یک رژیم شرور است و باید برود.
جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد طي سخناني گفت: برای اولین بار بعد از هشت سال که من به این گرد همآیی میآیم میتوانم بگویم در آمریکا رئیس‌جمهوری داریم که کاملاً و تماماً مخالف رژیم تهران است. بررسی سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا باید مشخص کند که حکومت آخوندی به ۴۰ سالگی خود نخواهد رسید. واقعیت این است که رژیم تهران مرکز مشکلات در خاورمیانه است؛ یک آلترناتیو قابل اعتماد علیه حکومت آخوندها وجود دارد و این آلترناتیو امروز در این سالن جمع شده است.
سناتور ژوزف لیبرمن از چهره هاي سرشناس آمريكا گفت: این گردهمایی یک پیام قدرت‌مند هم به رژیم تهران و هم به مردم ایران مي فرستد که تک‌تک شما با تصمیمتان برای شرکت در این گردهمایی خودتان را در تاریخ به‌ثبت رسانده‌اید و با سرنوشت میهنتان برای آزادی پیوند خورده‌اید. از سال ۱۹۷۹ پایتخت افراط‌گرایی و تروریسم اسلامی در تهران تحت حکومت این رژیم افراط‌گرا بوده است به همین دلیل این رژیم باید برود. همین که در داخل ایران دربارة قتل عام 1988 صحبت میشود و همین که تصاویر خانم رجوی در اماکن عمومی نصب مي شود؛ علامتی از ناآرامی و اطمینان فزایندة مردم به تغییر نزدیک است.
نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگرة آمریكا طي سخناني گفت: من امروز آمده‌ام تا پیام بسیار ساده‌یی را برایتان بیاورم؛ ایران باید آزاد شود و دیکتاتوری حاكم بر آن باید نابود شود. اعتقاد دارم تعهد به برداشتن گام‌هایی برای کمک به شما و همة مردمان آزاد در هر کجا که باشند در این دولت روشن خواهد بود و هر سال در  راستای حمایت از «۱۰۰۰ اشرف» فشارها بیشتر خواهد شد تا شبکه‌یی از آزادی برای جایگزینی «دیکتاتوری مرگ» داشته باشیم.
امير تركي الفيصل از كشور عربستان در بخشي از سخنراني خود با اشاره به مصيبت هايي كه رژيم ولايت فقيه براي مردم ايران و منطقه به ارمغان آورده است گفت: این گردهمایی میعادگاه همة ایرانیانی است که ایران را به‌خاطر ستم رژیم ولایت فقیه ترک کرده‌اند و نيز نمایندگاني از بسیاری از کشورهای جهان که از تروریسم این رژیم آسیب دیده‌اند؛ رژیمی  که بزرگترین سردمدار تروریسم است. هنوز پژواک اعدام‌های جلادان رژیم ایران در سال ۱۹۸۸ که قربانیان آن هزاران تن از زندانیان ایرانی بوده‌اند به گوش میرسد که لعنت ابدی برای این رژیم و سرانش باقی خواهد گذاشت و جنایتکاران باید در دادگاه جنایی بین‌المللی محاکمه شوند.
آنچه كه گردهمآيي با شكوه ايرانيان را به اوج رساند حضور و سخنراني خانم مريم رجوي بود. ايشان در شروع سخنراني بسيار پرشود خود طي كلماتي خطاب به ايرانيان و شخصيت هاي حامي مقاومت گفت: در برابر عشق شما به‌آزادی سر تعظیم فرود می‌آورم و به‌شخصیت‌های گرانقدری که از ۵ قاره جهان برای همبستگی با ایران آزاد و آزادی ایران به‌ما پیوسته‌اند؛ ادای احترام می‌کنم.
خانم رجوي در سخنان خود روي سه نكته محوري و پايهيي انگشت گذاشتند و گفتند: این گردهم‌‌آیی تحت تأثیر سه رویداد بزرگ است:
اول انتقال هزاران عضو مجاهدین به‌خارج عراق، که طرح خامنه‌ای برای انهدام جنبش مقاومت را به‌شکست کشاند.
دوم شکست سیاست مماشات آمریکا و اروپا با رژیم و سوم شکست خامنه‌ای در انتخابات فرمایشی؛ كه معناي آن شکست تمامیت رژیم ولایت فقیه است. خانم رجوي گفتند؛ آفتاب تغییر بر ایران تابیده است. رژیم حاکم، بیش از همیشه آشفته و ناتوان است. جامعه ایران لبریز از نارضایتی است و جامعه بین‌المللی سرانجام به این واقعیت نزدیک شده که مماشات با رژیم ولایت فقیه خطاست.
همین اوضاع جوشان سه حقیقت اساسی را برای رسیدن به ‌‌آزادی ایران و صلح و آرامش در منطقه بیان می‌کند:
اول:‌ ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه.
دوم: در دسترس بودن سرنگونی این رژیم.
و سوم: وجود یک آلترناتیو دمکراتیک و مقاومت سازمانیافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی.
همچنانكه ملاحظه مي شود؛ سخنان خانم مريم رجوي بعنوان سخنگوي مقاومت مردم ايران با سخنان شخصيت هاي شركت كننده در گردهمآيي ايرانيان يك مضمون دارد و يك پيام را بازتاب مي دهد:
مقاومت ایران بر آن است تا حکومتی را که ملت ایران از آن بیزار است، ریشه‌کن کند. عهد آخوندها به‌سرآمده و زمان پیشروی است. آري؛ همه شواهد حاكي از آن است كه زمان پيشروي است و به قطع و يقين استبداد مذهبی حاكم بر ايران سرنگون مي شود.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...