Sunday 13 January 2019

ضرورت بستن لانه هاي جاسوسي رژيم حامي تروريسم ايران در سراسر جهان


ضرورت بستن لانه هاي جاسوسي رژيم حامي تروريسم ايران در سراسر جهان

عبد المجيد محمد ـ وكيل دادگستري
نويسنده حقوقي و كارشناس مسائل ايران
 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه 8 ژانويه جاري؛ گزارش داد: اتحادیه اروپا یک نهاد اطلاعات ایران و دو کارمند آن را در لیست تروریستی قرار می‌دهد و سرمایه آنها را مسدود می‌کند.
در همين رابطه؛ وزير خارجه دانمارك؛ آندرس ساموئلسون Anders Samuelsen گفت: «اتحادیه اروپا موافقت کرد که تحریمها علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر توطئه‌های سوءقصد در خاک اروپا را اعمال کند. اين پیامی قوی از سوی اتحادیه اروپا است که ما چنین رفتاری را در اروپا را قبول نمی‌کنیم».
بنا به گفته وزير خارجه دانمارك اعمال تحریمها توسط اتحادیه اروپا علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر طراحی سوءقصد در اروپا مي باشد و دو تن شامل معاون وزیر و مدیرکل اطلاعات، سعید هاشمی مقدم و دیپلمات مستقر در وین اسدالله اسدی در ليست قرار مي گيرند. نام اين دو تن روز چهارشنبه 9 ژانويه در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا درج ميشود.
براساس این تصمیم؛ اتحاديه اروپا سرمایه‌های مالی متعلق به این نهاد و دو فرد مذكور را مسدود می‌کند. اين تصميم از روز چهارشنبه 9 ژانويه لازم الاجراء مي باشد.
این اقدام اتحاديه اروپا به‌دنبال تلاشهای دانمارک و فرانسه برای پاسخ گسترده اتحادیه اروپا به طرح های حمله رژیم ایران در فرانسه و دانمارک در اواخر سال گذشته ميلادي صورت مي گيرد. 
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از موافقت اتحادیه اروپا با تحریمهای وزارت اطلاعات رژیم ایران به‌دلیل سوءقصد تروریستی در اروپا استقبال کرد و در حساب توييتر خود نوشت: کشورهای اروپایی با اقدام امروز یک پیام روشن فرستادند که تروریسم تحمل نخواهد شد. ایالات متحده از تحریمهای جدید قویاً حمایت می‌کند و در کنار متحدان اروپایی‌مان می‌ایستد چونکه ما با یک تهدید مشترک مقابله می‌کنیم.
خانم مریم رجوی درباره اعمال تحریمها علیه رژیم آخوندی به خاطر طراحی سوء قصد تروریستی در اروپا توسط اتحادیه اروپا در پیامی گفت: تحریمهای اتحادیه اروپا علیه رژیم آخوندی لازمه جلوگیری از تروریسم در اروپاست. اما باید با گنجاندن تمامیت اطلاعات و سپاه پاسداران در لیست تروریستی و محاکمه و اخراج دیپلمات تروریستها و مزدوران رژیم تکمیل شود. وزارتخارجه رژيم ملاها، دیپلماتها و سفارتهای اين رژیم بخشی از ماشین تروریسم می‌باشند.
رژیم آخوندی سالهای گذشته با استفاده از سیاست مماشات شمار زیادی از مأموران و مزدوران خود را تحت عناوین مختلف در اروپا و آمریکا مستقر کرده تا اهداف شوم جاسوسی و تروریستی این رژیم را پیش ببرند.
آخوند علي فلاحيان وزير اطلاعات اسبق رژيم ايران در مصاحبه اي با تلويزيون رژيم مي گويد: كار اطلاعاتي [منظور جاسوسي در كشورهاي ديگر است] نياز به محمل مناسب دارد. ما مأموران اطلاعاتي خود را با پوش هاي مناسب به كشورهاي سراسر جهان اعزام مي كنيم.
لازم به ذكر است كه علي فلاحيان در مقام وزارت اطلاعات رژيم ملاها در بسياري از عمليات تروريستي اين رژيم در خارج از ايران نقش مستقيم داشته و به همين دليل تحت تعقيب انترپول بوده و حكم جلب بين المللي او نيز صادر شده است. از جمله بنا به درخواست دادگاه جنايي آرژانتين در رابطه با انفجار مركز تجارتي آميا در آرژانتين در سال 1994 كه منجر به كشته شدن 85 نفر گرديد؛ پليس بين الملل (انترپول) در نوامبر 2017 حكم جلب اين مقام سابق رژيم را صادر كرده است. 
تجربه تلخ 40 سال حكومت رژيم ايران به همگان اثبات كرده است كه ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران هرگز داوطلبانه فعاليتهاي تروريستي خود در صحنه بين المللي را رها نميكند مگر اينكه با پاسخي قاطع روبرو شود. تحريم و در ليست سياه قرار دادن سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژيم ايران اولين قدم جدي براي كمك به صلح جهاني است.
هرچند اروپا در اعمال تحریم عليه رژیم حامي تروریسم تاخیر دارد ولی همين اقدام یک گام به جلو و نشانه حقانیت مردم و مقاومت ایران است.
اتحاديه اروپا براي تكميل اقدام خود بايد در طرف مردم و مقاومت ايران قرار بگيرد و خواسته مردم معترض و بجان آمده ايران و مقاومت مشروع سازمانيافته آنها براي سرنگوني اين رژيم فاشيستي را به رسميت بشناسد و در كنار آنها قرار بگيرد.
دوران مماشات با پدر خوانده تروریسم جهانی به پایان رسیده است. امنيت جهان و بطور خاص امنيت اروپا مستلزم اين است كه ديپلمات تروريست هاي رژيم آخوندي همگي اخراج و سفارتخانه هاي اين رژيم كه تماما لانه جاسوسي و طراحي تروريسم هستند؛ بسته شوند. همه سفارتخانه هاي رژيم ايران در سراسر جهان مركز تربيت تروريست و طراحي عمليات تروريستي هستند.
اداره فدارل حراست از قانون اساسی آلمان در ژوییه ۲۰۱۷ اعلام کرد: «مقر رسمی وزارت اطلاعات در سفارت ایران در برلین، عملکرد مهمی در انجام شناسایی‌های سرویس مخفی بر‌عهده‌ دارد. این مقر علاوه بر انجام عملیات اطلاعاتی مستقل، از فعالیتهایی که توسط وزارت اطلاعات در تهران هدایت می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. این عملیات در اساس علیه اهدافی در آلمان و در مواردی نیز علیه اشخاص یا تأسیساتی در سایر کشورهای اروپایی صورت می‌گیرند».
مطابق بیانیه ۲۹ اوریل ۱۹۹۷ اتحادیه اروپا باید از دادن ویزا به مأموران اطلاعاتی رژیم آخوندی خودداری شود، مأموران و مزدورانی که در خاک اروپا هستند اخراج شوند و ملاقات مقامهای اروپایی با رژیم ایران در سطح وزیران متوقف شود.
واقعيتي كه بيش از 30 سال است مقاومت ايران برآن پاي فشرده؛ اين است كه پايان جنگ افروزي و دخالت در كشورهاي منطقه و صدور تروريسم توسط رژيم آخوندي مستلزم سرنگوني تماميت اين رژيم فاشيستي است.
مردم معترض ايران و فرزندان آنها در قالب كانون هاي شورشي در سراسر ايران با برپايي تظاهرات گسترده و مستمر خواهان سرنگوني اين رژيم هستند. لازم است كه همه كشورهاي جهان و بطور اخص كشورهاي منطقه در كنار مردم و مقاومت ايران قرار بگيرند و از خواسته مشروع آنها براي سرنگوني اين رژيم فاشيستي و حامي تروريسم حمايت كنند و حق آنها را برسميت بشناسند.
@MajeedAbl

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...