Friday 18 August 2017

جنگ يا سازش با ملاها؟!



جنگ يا سازش با رژيم ملاها؟!
نويسنده: وكيل عبد المجيد محمد
 

خانم مريم رجوي در گردهمآيي بزرگ سالانه مقاومت ايران بتاريخ اول جولاي در سخنرانيشان در رابطه با وضعيت رژيم ملاها روي سه نكته بسيار مهم انگشت گذاشتند و چنين فرموله كردند:
آفتاب تغییر بر ایران تابیده است. رژیم حاکم، بیش از همیشه آشفته و ناتوان است. جامعه ایران لبریز نارضایتی است و جامعه بین‌المللی سرانجام به این واقعیت نزدیک شده که مماشات با رژیم ولایت فقیه خطاست.
همین اوضاع جوشان حامل سه حقیقت اساسی برای رسیدن به ‌‌آزادی ایران و صلح و آرامش در منطقه است: يكم:‌ ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه.
دوم: در دسترس بودن سرنگونی این رژیم.
سوم: وجود یک آلترناتیو دمکراتیک و مقاومت سازمانیافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی.
عطف به همين سه حقيقت بالا بود كه در نمایش انتخابات رياست جمهوري ملاها، خامنه‌ای تلاش كرد با خیزش‌های اجتماعی مقابله کند و در صدد بود تا تنش‌های درون حکومت را با به قدرت رساندن آخوند رئیسی عضو هیات مرگ در قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال 1988 مهار كند. اما آمادگی اجتماعی برای قیام، مهندسي انتخابات او را به شكست كشاند. شكست مهندسي خامنه اي در انتخابات مشخصاً بخاطر فعاليت گسترده نیروها و هواداران مقاومت درباره قتل عام تابستان 1988 و افشای رئیسی جلاد و تحریم انتخابات قلابی با شعار فراگير «نه شياد، نه جلاد» بود كه تمامیت رژیم را به چالش كشيد. در رسانه‌های حکومتی صدها مقاله و مصاحبه به منظور توجيه قتل عام سال 1988 منتشر شد و رژيم مجبور گرديد فتواي خمینی برای قتل عام مجاهدين و زندانيان سياسي را پس از ۲۹ سال منتشر کند.
به‌صحنه‌آوردن ابراهيم رئيسي جلاد، بن‌بست تمام عيار خامنه‌ای را به نمايش گذاشت. اینکه روحانی به‌دور دوم ریاست خود رسید، این بن‌بست را تغییر نمی‌دهد. چون آخوند روحانی به‌رغم دعوای قدرت با باند ديگر حاكميت، خود شریک دزد و دشمن قافله، يعني دشمن مردم و مقاومت ايران، است.
معناي بن بست خامنه اي چیست؟
دقيق ترين پاسخ اين است که تماميت رژيم در بن بست است. رژيم آخوندي عامل اسارت ايران و نیروی اصلي جنگ و کشتار در منطقه است. در ۳۸ سال گذشته، بیست سال‌ آن را مدعیان اصلاحات بر سر قدرت و حاكميت بوده‌اند و جز خدمت به‌ ولایت‌فقیه و تشديد سركوب و خفقان و افزايش فقر و بيكاري دستآورد ديگري نداشته اند.
مماشات غرب با اين رژيم طي سه دهه گذشته به آزمايش كشيده شده است. پوئن هايي كه توسط غرب به اين رژيم داده شد فقط باعث هارتر شدن اين رژيم گرديد و تماما بر عليه مصالح عاليه مردم ايران بوده است.
در مقابل اين رژيم بايد يك سياست قاطع اتخاذ و به اجراء گذاشت. همان سياستي که مقاومت ایران از آغاز و مستمراً بر آن تأکید کرده است. همان چیزی که امروز بسیاری از سياستمداران و سياستگزاران در جهان به‌آن رسیده‌‌اند: یگانه راه‌حل، سرنگونی رژیم ولایت فقیه است. سرنگونی آخوندها كاملا ميسر و دردسترس است. اين رژيم طي ساليان حكومت خود در سه جنگ فرسایشي در خاورمیانه درگير بوده‌ و به‌هر صورتی که بخواهد از آن خارج شود به‌موجودیت خود لطمه می‌زند. آخوندها ۸ سال با عراق در جنگ بودند، ۶ سال را با ملت سوریه در جنگ بوده و هستند و بیش از ده‌ سال برای ساختن بمب اتمی با جامعه بین‌المللی درگیر بوده و كارشكني كرده‌اند.
اينك زمان آن است که جامعه جهانی به‌خواست مردم ایران توجه کند. مقاومت ايران بارها گفته است كه براي سرنگون كردن اين رژيم فاشيستي و قرون وسطايي نه پول و نه سلاح می‌خواهد؛ خواسته مردم و مقاومت ايران این است که مبارزهشان برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه بعنوان يك حق مشروع و ضروری برسميت شناخته شود.
خواسته مقاومت مشروع و مردم ايران اين است كه «مقاومت در مقابل ستم» به‌رسمیت شناخته شود. همان حقوقي كه در اعلامیه جهانی حقوق بشر و در اعلامیه حقوق بشر و شهروندی فرانسه و قانون اساسي آمريكا آمده است.
اخيرا كنگره و سناي آمريكا لايحه قانوني اعمال تحريم بر عليه رژيم ولايت فقيه را به تصويب رسانده و جهت تصويب نهايي در اختيار رييس جمهور آمريكا قرار گرفته است.
مقاومت ايران از تصويب لايحه مزبور به خاطر نقض حقوق بشر و تولید و تكثير موشكهاي بالستيك و نامگذاري تروريستي سپاه پاسداران استقبال مي كند و آن را يك گام ضروري در راستاي تصحيح سياست مخرب گذشته مي داند كه بايد با قدمهاي ديگر از جمله اخراج سپاه پاسداران و شبه نظاميان وابسته به آن به خصوص از سوريه و عراق و به رسميت شناختن حق مردم ايران براي سرنگوني رژيم آخوندي تكميل شود.
قرار دادن سپاه پاسداران در ليست هاي تروريستي و اعمال تحريم همه جانبه عليه آن مي بايست از مدتها قبل صورت مي گرفت. طي دو دهه گذشته مقاومت ايران به طور مستمر و در دهها كتاب، جزوه، مقاله، كنفرانس مطبوعاتي بر نقش سپاه پاسداران در سركوب، صدور تروريسم و بنيادگرايي و پروژه توليد بمب اتمي تأكيد كرده و خواستار گنجاندن آن در ليستهاي تروريستي شده است. از جمله خانم مريم رجوي در تاريخ 22 فوريه 2010 اعلام كرده بود: «سپاه پاسداران و همه شركتها و مؤسسات وابسته به آن، كه بخش اعظمي از اقتصاد ايران را به كنترل خود درآورده است، بايد در ليست تروريستي قرار گرفته و مورد تحريم كامل قرار گيرند».
واقعيت انكار ناپذير اين است كه سپاه پاسداران حافظ تماميت فاشيسم ديني حاكم بر ايران، ارگان اصلي سركوب، صدور تروريسم و افراطي گري در منطقه و دستيابي به سلاح هستهيي و موشكهاي بالستيك است. خامنه اي در 28 سال گذشته بخش اعظم ثروت و منابع مردم ايران را در اختيار سپاه قرار داده است و ثروت ملي ايران توسط سپاه پاسداران بلعيده شده و مردم ايران را بسيار فقيرتر كرده است. زمان حسابرسي توسط مردم ايران و اجراي عدالت فرارسيده است.
همچنان كه خانم مريم رجوي در پيامي بمناسبت قتل عام زندانيان سياسي در سال 1988 گفتند:
تمام پرونده‌های بزرگ کشتار و سرکوب در ربع قرن اخیر در ایران، در شخص خامنه‌ای و بیت‌العنکبوت پرفساد او گره خورده است. او جانشینی خمینی را با مشارکت فعال در قتل‌عام سال 1988 به‌دست آورد و باید پیشاپیش همه سران رژیم‌اش به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت محاکمه شود.

No comments:

Post a Comment

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟!

في إيران لا يوجد لدينا سجين سياسي؟! بقلم: المحامي عبد المجيد محمد  كاتب حقوقي وخبير في الشؤون الإيرانية  @MajeedAbl نظام الشاه ...