شركت هوايي ماهان، تــرابــري مرگ!
بقلم: وكيل عبد المجيد محمد
از وقتي كه آخوندها حاكميت مردم ايران را ربودند و بر قدرت تكيه زدند از
هيچ امكان قابل تصوري نبوده است كه سوء استفاده نكنند. از اينترنت تا هرگونه امكان
حمل و نقل و خدمات بانكي و تجاري و نفتي. رژيم قرون وسطايي آخوندي همه امكانات را
براي بقاء به خدمت گرفته است. يكي از امكاناتي كه اين رژيم و بطور خاص سپاه
پاسداران آن به خدمت گرفته و بنحو گسترده اي از آن سوء استفاده مي كند حمل و نقل
هوايي و نقض مستمر قوانين مربوط به آن است. قاچاق سلاح از فرودگاههای بینالمللی نقض تحریمهای سازمان ملل و ناقض مقررات
سازمان بینالمللی ترافیک هوایی غیرنظامی است که رژیم ايران از جمله امضاکنندگان
این پیمان است.
شرکتهای هواپیمایی رژيم ايران نقش مهمی در دخالتهای اين رژيم در منطقه،
از جمله تأمین لجستیک گروههای تروریستی و شبهنظامی، دارند. سپاه پاسداران و
مشخصاً نیروی تروريستي قدس، از شرکتهاي هواپيمايي برای انتقال فرماندهان پاسداران،
نیروهای مزدور، تجهیزات و لجستیک استفاده میکنند. در بين اين شركتها؛ شرکت هوایی
ماهان نقش ویژهای دارد.
شركت ماهان بظاهر يك شركت حمل و نقل هوايي خصوصي است كه در سال1991 در كرمان به ثبت
رسيده است. علت ثبت شركت در آنجا اين است كه سهامداران عمده و مؤسسان اين شركت، از
جمله قاسم سليماني، اهل كرمان هستند. قاسم سليماني فرمانده فيلق قدس در روستاي
«قنات ملك» در استان كرمان متولد شده است. در خلال جنگ عراق و ايران طي سالهاي
1980 تا 1988 وي فرمانده يك لشكر محلي جديد التأسيس بنام لشكر 41 ”ثار الله“ بود.
وي همچنان فرمانده اين لشكر بود تا اينكه در سال 1997 به فرماندهي سپاه قدس نايل
شد.
این شرکت 62 فروند هواپیمای مسافربری و باری در اختیار دارد و علاوه بر
پروازهای داخلی به ۵۲ مقصد، در اروپا،
آسیا و خاورمیانه، پرواز میکند.
براساس اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران بتاريخ 11 نوامبر 2016 ماهان
روزانه از تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و آبادان به دمشق پروازهاي متعدد دارد. این
پروازها که از آسمان عراق عبور میکند حامل سلاح، تجهیزات و پاسدار برای جنگ علیه
مردم سوریه است. از فرودگاه آبادان روزانه 3پرواز مستقیم به دمشق صورت میگیرد که
اساساً توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام میشود. گروههای شبهنظامی عراقی وابسته به نیروی تروريستي قدس از طریق بصره با
اتوبوس به آبادان اعزام شده و از آنجا با هواپیماهای ماهان به دمشق منتقل میشوند.
روزنامه آلمانی زوددویچه در شماره 27 جولاي 2014 نوشت: ”سپاه پاسداران از فرودگاه خمینی تهران موشکهای کوتاهبرد، خمپاره، موشکهای ضدتانک و ضدکشتی و مهمات برای گروههای شبهنظامی خاورمیانه ارسال میکند... نیروی قدس، واحد ویژهی عملیات برونمرزی سپاه پاسداران، از طریق هواپیماهای باری و مسافربری داخلی و خارجی به کشورهای مورد نظر سلاح ارسال میکند“. (لازم بذكر است كه كنترل فرودگاه خميني در دست سپاه پاسداران است).
همين منبع نوشت: واحدهای قدس یک آشیانهی بزرگ فرودگاه خميني را در اختیار دارند که در ضلع شرقی محوطه بزرگ فرودگاه قرار دارد. یک دیپلومات غربی، این آشیانه قبلا در اختیار شرکت هواپیمایی ایرانایر بود، ولی به مرکز لجستیک و انبار تسلیحات سپاه پاسداران تبدیل شده است. روزنامه مزبور میافزاید که از این زرادخانه سلاحهای مدرن به مقصد جنگ سوریه و برای گروههای شبهنظامی در لبنان، نه فقط درون هواپیماهای باری، بلکه در قسمت بار هواپیماهای مسافربری نيز بارگیری میشود. به همین دلیل است که آمریکا نه فقط شرکت هواپیمایی دولتی ”ایرانایر“، بلکه بزرگترین شرکت خصوصی هوایی ”ماهان“ را نیز از سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریمهای خود قرار داده است.
روزنامه مزبور مي افزايد: سپاه پاسداران همواره مانع مي شوند که خدمهی هواپیما و پرسنل ایرانایر و دیگر شرکتهای هواپیمایی ایرانی از محمولههای قسمت بار هواپیما بازدید کنند تا مواد منفجره و تسلیحات بدون مانع و مزاحمت در هواپیماهای باری و مسافربری بارگيري شوند. محمولههای هواپیماهای ایرانی، بارها طبق قطعنامههای سازمان ملل، توسط کشور ثالث مورد بازرسی قرار گرفتهاند و هر بار جنگافزار و مهمات در میان بارها مشاهده شده است.
در سپتامبر ۲۰۱۲ رویتر بهنقل از يك سند طبقه بندي شده نوشت، ایران از طریق عراق و با استفاده از هواپیماهای مسافربری، تقریباً روزانه دهها تن تجهیزات نظامی و تعداد زیادی از افراد سپاه پاسداران را به سوریه میفرستد. میان مقامهای ارشد بغداد و تهران توافقهایی صورت گرفته است که فرستادن تجهیزات نظامی به سوریه از طریق عراق را ميسر میکند.
ملاحظه مي شود که کار اصلی شركت ماهان ترابري و سوء استفاده
از امكانات هوايي به منظور تسهيل تروریسم، جنگافروزی و ناامن کردن منطقه است. ماهيت
واقعي اين شركت «ترابري مرگ» است.
بدين ترتيب مي توان به هر سؤال محتمل پاسخ داد كه موشکهایی که
بر سر مردم بي دفاع سوریه فرود میآیند از فرودگاه خميني در جنوب تهران و بوسيله
هواپيماهاي شركت ماهان بارگيري و منتقل مي شوند. تجهیزات نظامی و مزدوران سپاه
پاسداران با هواپيماهاي متعلق به شركت ماهان به خاک سوریه میرسند. بر همين سياق مي توان فهم كرد كه مهماتی که در يمن
به دست حوثي ها مي رسد از کجا و چگونه میآیند؟
سلاح و مهماتي كه به اینجا و آنجای جهان قاچاق میشوند از کجا آماده و بارگيري و حرکت
میکنند؟
آنچه باقي مي ماند پاسخ به اين سؤال است كه تا كي بايد جهان،
و بطور خاص منطقه خاورميانه، نظاره گر اين وضعيت باشد؟ آيا زمان آن نيست كه همه
راهبندها و موانع و خاكريزهاي حاصله از مماشات با رژيم آخوندي حاكم بر تهران كنار
زده شود تا مقاومت ايران به كمك مردمش اين حكومت قرون وسطايي و حامي تروريسم و جنگ
افروز را به زباله دان بفرستد و يك حكومت مردمي و صلح دوست را بر سر كار بياورد؟
No comments:
Post a Comment